• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Race, Gender, and Deviance in Xbox Live: Theoretical Perspectives from the Virtual Margins

    Race, Gender, and Deviance in Xbox Live by Gray, Kishonna L.;

    Theoretical Perspectives from the Virtual Margins

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 180.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        85 995 Ft (81 900 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 8 600 Ft off)
      • Kedvezményes ár 77 396 Ft (73 710 Ft + 5% áfa)

    85 995 Ft

    Beszerezhetőség

    A kiadónál véglegesen elfogyott, nem rendelhető. Érdemes újra keresni a címmel, hátha van újabb kiadás.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2016. április 14.

    • ISBN 9781138143326
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem114 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 453 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Race, Gender, and Deviance in Xbox Live provides a much-needed theoretical framework for examining deviant behavior and deviant bodies within one of the largest virtual gaming communities?Xbox Live.

    Több

    Hosszú leírás:

    Race, Gender, and Deviance in Xbox Live provides a much-needed theoretical framework for examining deviant behavior and deviant bodies within one of the largest virtual gaming communities?Xbox Live. Previous research on video games has focused mostly on violence and examining violent behavior resulting from consuming this medium. This limited scope has skewed criminologists' understanding of video games and video game culture. Xbox Live has proven to be more than just a gaming platform for users. It has evolved into a multimedia entertainment outlet for more than 20 million users. This book examines the nature of social interactions within Xbox Live, which are often riddled with deviant behavior, including but not limited to racism and sexism. The text situates video games within a hegemonic framework deploying whiteness and masculinity as the norm. The experiences of the marginalized bodies are situated within the framework of deviance as they fail to conform to the hegemonic norm and become victims of racism, sexism, and other types of harassment.

    Drawing from a range of sociological theories of race, gender, and collective behavior, this book provides an intersectional analysis of virtual communities?specifically Xbox Live (an online video gaming platform). Using game narrative and ethnographic data, Gray illuminates how video games serve as ideological projects that reproduce the unequal representation and treatment of people of color and women within the gaming community. Accessibly written and supported by rich qualitative data, this book could be invaluable in sociology and game design courses alike.


    --Bertan Buyukozturk, Department of Sociology, Florida State University

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I: The Games


    Chapter 1: Video Games as Ideological Projects


    Chapter 2: Racing and Gendering the Game


    Part II: The Gaming Space


    Chapter 3: Deviant Acts: Racism and Sexism in Virtual Gaming Communities


    Chapter 4: Deviant Bodies: Racism, Sexism, and Intersecting Oppressions


    Part III: The Solutions


    Chapter 5: Deviant Bodies Resisting Deviant Acts


    Chapter 6: Virtual Tools in the Virtual House?

    Több