Race, Gender, and Deviance in Xbox Live
Theoretical Perspectives from the Virtual Margins
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 180.00
-
85 995 Ft (81 900 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 8 600 Ft off)
- Kedvezményes ár 77 396 Ft (73 710 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
85 995 Ft
Beszerezhetőség
A kiadónál véglegesen elfogyott, nem rendelhető. Érdemes újra keresni a címmel, hátha van újabb kiadás.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2016. április 14.
- ISBN 9781138143326
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem114 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 453 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Race, Gender, and Deviance in Xbox Live provides a much-needed theoretical framework for examining deviant behavior and deviant bodies within one of the largest virtual gaming communities?Xbox Live.
TöbbHosszú leírás:
Race, Gender, and Deviance in Xbox Live provides a much-needed theoretical framework for examining deviant behavior and deviant bodies within one of the largest virtual gaming communities?Xbox Live. Previous research on video games has focused mostly on violence and examining violent behavior resulting from consuming this medium. This limited scope has skewed criminologists' understanding of video games and video game culture. Xbox Live has proven to be more than just a gaming platform for users. It has evolved into a multimedia entertainment outlet for more than 20 million users. This book examines the nature of social interactions within Xbox Live, which are often riddled with deviant behavior, including but not limited to racism and sexism. The text situates video games within a hegemonic framework deploying whiteness and masculinity as the norm. The experiences of the marginalized bodies are situated within the framework of deviance as they fail to conform to the hegemonic norm and become victims of racism, sexism, and other types of harassment.
Drawing from a range of sociological theories of race, gender, and collective behavior, this book provides an intersectional analysis of virtual communities?specifically Xbox Live (an online video gaming platform). Using game narrative and ethnographic data, Gray illuminates how video games serve as ideological projects that reproduce the unequal representation and treatment of people of color and women within the gaming community. Accessibly written and supported by rich qualitative data, this book could be invaluable in sociology and game design courses alike.
--Bertan Buyukozturk, Department of Sociology, Florida State University
Tartalomjegyzék:
Part I: The Games
Chapter 1: Video Games as Ideological Projects
Chapter 2: Racing and Gendering the Game
Part II: The Gaming Space
Chapter 3: Deviant Acts: Racism and Sexism in Virtual Gaming Communities
Chapter 4: Deviant Bodies: Racism, Sexism, and Intersecting Oppressions
Part III: The Solutions
Chapter 5: Deviant Bodies Resisting Deviant Acts
Chapter 6: Virtual Tools in the Virtual House?
Több
Feed the Baby: An Inclusive Guide to Nursing, Bottle Feeding and Everything In Between
8 116 Ft
6 899 Ft
Race, Gender, and Deviance in Xbox Live: Theoretical Perspectives from the Virtual Margins
85 995 Ft
77 396 Ft
The Croods Eat Play Run [With 3 Fat Crayons]
1 403 Ft
1 291 Ft