Postdevelopmental Approaches to Childhood Art
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 120.00
-
57 330 Ft (54 600 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 11 466 Ft off)
- Kedvezményes ár 45 864 Ft (43 680 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
57 330 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2019. március 21.
- Kötetek száma Hardback
- ISBN 9781350042544
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 503 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 40 bw illus 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
In childhood research, children's art-making has typically been viewed and understood through a lens of developmental psychology and the notion that children's art-making progresses through a linear series of stages continues to dominate how we design and implement art-making experiences for young children. Postdevelopmental Approaches to Childhood Art brings together the work of theorists from around the world who have presented postdevelopmental approaches to childhood art, thereby playing a vital part in unsettling the dominance of the developmental paradigm and offering worked examples of alternative models. Drawing on sociocultural theory, Deleuzian philosophy, posthumanism and postmodernism each chapter offers a theoretical basis that challenges developmentalism, as well as an application of that theoretical basis. The contributors also consider what this shift in our perspective means for the design and implementation of art-making experiences for young children.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction, Mona Sakr and Jayne Osgood
1. Art-making as Activity: How Children Make Meaning through Art, Heather Malin
2. Childhood Art in Community Education: Postdevelopmental Learning through Feminist Leadership, Diversity and Pedagogic Invention, Linda Knight
3. Children's Photography as Sense-making, Mona Sakr
4. Holly Banister: A Social Incentive Account of Exceptional Drawing Ability, Paul Duncum
5. Reconceptualizing Early Childhood Art: The Lessons of Intergenerational Art Curricula and Postdevelopmental Theorizing, Rachel Heydon and Lisa-Marie Gagliardi
6. 'You Can't Separate It from Anything': Glitter's Doings as Materialized Figurations of Childhood (and) Art, Jayne Osgood
7. 'So You Will Remember Me as an Artist': Art-making as a Way of Being in Early Childhood, Christine Marmï¿1⁄2 Thompson
8. 'It Might Get Messy, or Not Be Right': Scribble as Postdevelopmental Art, Victoria de Rijke
9. 'We Need It Loud!': Listening to Preschool Making from Mediated and Materialist Perspectives Karen Wohlwend, Anna Keune and Kylie Peppler
10. Thinking Childhood Art with Care in an Ecology of Practices, Laura Trafi-Prats
Index
Persönlichkeitsentwicklung, Gesellschaftliche Zukunftsgestaltung und solidarisches Lernen: Modelle und Praxiskonzepte für die politische Bildung
7 208 Ft
6 848 Ft