• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays

    Pioneers in Marketing by Jones, D.G. Brian;

    A Collection of Biographical Essays

    Sorozatcím: Routledge Advances in Management and Business Studies; 51;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 175.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        83 606 Ft (79 625 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 16 721 Ft off)
      • Kedvezményes ár 66 885 Ft (63 700 Ft + 5% áfa)

    83 606 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays discusses eight historically important marketing scholars including Edward David Jones, Simon Litman, Henry Charles Taylor,  Percival White, George Burton Hotchkiss, Theodore N. Beckman, David D. Monieson, and William R. Davidson. Separate chapters discuss the role of biography in the study of marketing thought and lessons drawn from this collection.

    Több

    Hosszú leírás:

    Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays discusses eight historically important marketing scholars whose careers collectively spanned over 100 years. An introductory chapter describes the role of biography in the study of marketing thought, and introduces the eight subjects in this collection. Subsequent chapters describe the lives of Edward David Jones, Simon Litman, Henry Charles Taylor, Percival White, George Burton Hotchkiss, Theodore N. Beckman, David D. Monieson, and William R. Davidson, focusing on their intellectual and professional contributions to the marketing discipline. The biographies are based on rare archival materials, some personal interviews, and analysis of the subjects’ major works. The final chapter draws lessons from the collection for marketing students and teachers. Several important discoveries are reported that suggest opportunities for further research. These stories will inform and inspire students of marketing.



    ‘Jones’ study of the pioneers of marketing theory and practice reveals the complex philosophical underpinnings of the discipline, highlighting the impact of the socio-cultural environment on the way scholars have reflected on marketing and reinserts forgotten pioneers into our disciplinary consciousness.’Mark Tadajewski, University of Leicester, UK



    This carefully crafted set of biographies of marketing "thought leaders" deepens our understanding of the history of academic marketing. This collection is essential reading for those interested in the history of marketing thought. The book is concise, exceedingly well written and all but unique in its use of archival sources to provide a more complete picture of its subjects.’Stan Shapiro, Simon Fraser University, Canada

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Biography and the History of Marketing Thought  2. Edward David Jones (1870-1944): The First Professor of Marketing  3. Simon Litman (1873-1965): Pioneer in International Marketing  4. Henry Charles Taylor (1873-1969): The Father of Agricultural Marketing  5. Percival White (1887-1970): Marketing Engineer  6. George Burton Hotchkiss (1884-1953): A Pioneer in Advertising  7. Theodore N. Beckman (1895-1973): Mr. Wholesaling  8. David D. Monieson (1927-2008): Philosopher and Pragmatist  9. William R. Davidson (1919-): Mr. Retailing  10. Lessons from Pioneers in Marketing  Notes  Bibliography  Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays

    War in Words: Transformations of War from Antiquity to Clausewitz

    Formisano, Marco; Böhme, Hartmut; (ed.)

    62 191 Ft

    59 082 Ft

    20% %kedvezmény
    Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays

    Indigenous and Cultural Psychology: Understanding People in Context

    Kim, Uichol; Yang, Kuo-Shu; Hwang, Kwang-Kuo

    71 001 Ft

    56 801 Ft

    Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays

    The Poetry of Kabbalah ? Mystical Verse from the Jewish Tradition

    Cole, Peter; Dykman, Aminadav;

    8 116 Ft

    7 061 Ft

    20% %kedvezmény
    Pioneers in Marketing: A Collection of Biographical Essays

    Successfully Doing Business/Marketing In Eastern Europe

    Kirpalani, V H; Garbarski, Lechoslaw; Kaynak, Erdener; (ed.)

    71 662 Ft

    57 330 Ft

    next