-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2019. április 29.
- ISBN 9781138351691
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem400 oldal
- Méret 229x152 mm
- Súly 680 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This book brings together scholars working across a range of philosophical traditions and academic disciplines to broaden and advance debates on film and philosophy.
TöbbHosszú leírás:
This volume collects twenty original essays on the philosophy of film. It uniquely brings together scholars working across a range of philosophical traditions and academic disciplines to broaden and advance debates on film and philosophy. The book includes contributions from a number of prominent philosophers of film including Noël Carroll, Chris Falzon, Deborah Knight, Paisley Livingston, Robert Sinnerbrink, Malcolm Turvey, and Thomas Wartenberg.
While the topics explored by the contributors are diverse, there are a number of thematic threads that connect them. Overall, the book seeks to bridge analytic and continental approaches to philosophy of film in fruitful ways. Moving to the individual essays, the first two sections offer novel takes on the philosophical value and the nature of film. The next section focuses on the film-as-philosophy debate. Section IV covers cinematic experience, while Section V includes interpretations of individual films that touch on questions of artificial intelligence, race and film, and cinema’s biopolitical potential. Finally, the last section proposes new avenues for future research on the moving image beyond film.
This book will appeal to a broad range of scholars working in film studies, theory, and philosophy.
TöbbTartalomjegyzék:
Preface
Thomas E. Wartenberg
Part I: The Nature of Film
Chapter 1: (Collapsed) Seeing-In and the (Im-)Possibility of Progress in Analytic Philosophy (of Film)
Malcolm Turvey
Chapter 2: The World Viewed and the World Lived: Stanley Cavell and Film as the Moving Image of Skepticism
Jônadas Techio
Chapter 3: The Morph-Image: Four Forms of Post-Cinema
Steen Ledet Christiansen
Chapter 4: Deleuze’s Cronosigns
Susana Viegas
Part II: The Film as Philosophy Debate
Chapter 5: The Bold Thesis Retired: On Cinema as Philosophy
Paisley Livingston
Chapter 6: Film as Philosophical Thought Experiment: Some Challenges and Opportunities
Tom McClelland
Chapter 7: Are there Definite Objections to Film as Philosophy? Metaphilosophical considerations
Diana Neiva
Chapter 8: Philosophical Dimensions of Cinematic Experience
David Davies
Part III: The Philosophical Value of Film
Chapter 9: Philosophical Experience and Experimental Film
Christopher Falzon
Chapter 10: Filmmaking as self-writing: Federico Fellini’s 8½ (1963)
Roberto Mordacci
Chapter 11: Film and Ethics
Robert Sinnerbrink
Part IV: Cinematic Experience
Chapter 12: Movies, Narration and the Emotions
Noël Carroll
Chapter 13: Predictive Processing and the Experimental Solution for the Paradox of Fiction
Dina Mendonça
Chapter 14: The lived experience of Motion Pictures: A Phenomenological Approach to Cinema
Hanna Trindade
Part V: Interpreting Cinematic Works
Chapter 15: The Blade Runner Question: From Philosophy to Myth
Deborah Knight
Chapter 16: Race, Bodies and Lived Realities in Get Out and Black Panther
Mary K. Bloodsworth-Lugo
Chapter 17: Transnational Bio-Political Motives in Postmodern Cinema: Žižek and Badiou on Udi Aloni’s Forgiveness and Local Angel
Oana Serban
Part VI: Further Debates
Chapter 18: Cinema and Television: The Art and Industry of Joint Works
Inês Rebanda Coelho
Chapter 19: Towards a Natural Screen Philosophy
Hunter Vaughn
Chapter 20: Metaphysical Alter-Egos: Matheson, Dunne and the View From Somewhere
John Ó Maoilearca
Több
Mae Murray: The Girl with the Bee-Stung Lips
16 243 Ft
14 619 Ft
Klasse! A2.1 Kursbuch mit Audios und Videos online: Deutsch für Jugendliche. Klett Augmented
5 387 Ft
Tales of a Severed Head
7 161 Ft
6 230 Ft