Performing Restoration Shakespeare
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 88.00
-
42 042 Ft (40 040 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 408 Ft off)
- Kedvezményes ár 33 634 Ft (32 032 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
42 042 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 2023. január 26.
- ISBN 9781009241205
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem246 oldal
- Méret 235x158x18 mm
- Súly 500 g
- Nyelv angol 424
Kategóriák
Rövid leírás:
The first book on Restoration Shakespeare in performance, drawing on theatre history, musicology and literary criticism.
TöbbHosszú leírás:
Performing Restoration Shakespeare embraces the performative and musical qualities of Restoration Shakespeare (1660-1714), drawing on the expertise of theatre historians, musicologists, literary critics, and - importantly - theatre and music practitioners. The volume advances methodological debates in theatre studies and musicology by advocating an alternative to performance practices aimed at reviving 'original' styles or conventions, adopting a dialectical process that situates past performances within their historical and aesthetic contexts, and then using that understanding to transform them into new performances for new audiences. By deploying these methodologies, the volume invites scholars from different disciplines to understand Restoration Shakespeare on its own terms, discarding inhibiting preconceptions that Restoration Shakespeare debased Shakespeare's precursor texts. It also equips scholars and practitioners in theatre and music with new - and much needed - methods for studying and reviving past performances of any kind, not just Shakespearean ones.
'Long simply reviled for the abominable crime of tampering with Shakespeare, the Restoration's approach to Shakespeare in performance is ripe for re-assessment. This excellent collection explores the complexities of a theatre culture radically different from Shakespeare's own and yet in many ways intriguingly continuous with ours.' Peter Holland, University of Notre Dame
Tartalomjegyzék:
Introduction: new Shakespeare for a new era Amanda Eubanks Winkler, Claude Fretz, and Richard Schoch; Part I. Documents of Performance: 1. From boards to books: the circulation of Shakespearean songs in manuscript and print during the interregnum Sarah Ledwidge; 2. Heroic Shakespeare at Lincoln's Inn fields Stephen Watkins; 3. More than a song and dance? Identifying Matthew Locke's incidental music for Macbeth Silas Wollston; Part II. Performance History and Performance Now: 4. Cross-Dressing in restoration Shakespeare: Twelfth night and the tempest Fiona Ritchie; 5. Performing restoration Shakespeare in the eighteenth century James Harriman-Smith; 6. An actor's perspective on restoration Shakespeare Louis Butelli; 7. Staging restoration Shakespeare with restoration music Robert Eisenstein; Part III. Practice-Based Research: 8. Davenant's lady Macduff and the subversion of normative femininity in twenty-first-century performance Sara Reimers; 9. Facts as ideas: the theatricalization of scholarship Kate Eastwood Norris; 10. Syncopated time: taging the restoration tempest Amanda Eubanks Winkler and Richard Schoch.
Több