Opportunities for Learning – A Sociological Perspective
A Sociological Perspective
Sorozatcím: Catholic Schools and the Common Good;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 68.00
-
32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 3 249 Ft off)
- Kedvezményes ár 29 238 Ft (27 846 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
32 487 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MR – University of Notre Dame Press
- Megjelenés dátuma 2025. június 15.
- Kötetek száma Print PDF
- ISBN 9780268209391
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem602 oldal
- Méret 237x186x38 mm
- Súly 998 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 54 tables, 10 graphs - 54 Tables, black and white - 10 Graphs Tables, black & white 662
Kategóriák
Hosszú leírás:
Opportunities for Learning brings together the works of one of the most highly regarded past presidents of the American Sociological Association, focusing on uncovering and addressing educational inequities in elementary and secondary schools.
Few sociologists of education can rival the depth and breadth of Maureen T. Hallinan's contributions to the field. This book compiles her writings, some of which have never been published before, to bring the full insight of both her sociological imagination and her theoretical and empirical research. Through articles, book chapters, and invited lectures, Hallinan explores the interplay among theory, research, and policy. Other pieces focus on the importance of opportunities to learn, peer friendships, and ability grouping for instruction. She writes in depth about various attempts of educational reform and the effects of Catholic schools. Hallinan sought to address the enduring problems of sociological theorizing and research within education, and her writings contribute important insights and provide foundations for the next generation of social scientists.
This collection demonstrates Hallinan's keen ability to communicate balanced inquiry by engaging multiple perspectives in her theoretical framework coupled with strong empirical testing of the relationships.
Több