Numerical Ship Hydrodynamics
An Assessment of the Tokyo 2015 Workshop
Sorozatcím: Lecture Notes in Applied and Computational Mechanics; 94;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 171.19
-
71 001 Ft (67 620 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 14 200 Ft off)
- Kedvezményes ár 56 801 Ft (54 096 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
71 001 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2021
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2020. július 26.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030475710
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem439 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 840 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk X, 439 p. 370 illus., 160 illus. in color. Illustrations, black & white 73
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book explores computational fluid dynamics applied to ship hydrodynamics and provides guidelines for the future developments in the field based on the Tokyo 2015 Workshop. It presents ship hull test cases, experimental data and submitted computational methods, conditions, grids and results. Analysis is made of errors for global (resistance, sinkage, trim and self-propulsion) and local flow (wave elevations, mean velocities and turbulence) variables, including standard deviations for global variables. The effects of grid size and turbulence models are evaluated for both global and local flow variables. Detailed analysis is made of turbulence modeling capabilities for capturing local flow physics. Errors and standard deviations are also assessed for added resistance (captive test cases) and course keeping/speed loss (free running test cases) in head and oblique waves. All submissions are used to evaluate the error and uncertainty by means of a systematic verification and validation (V&V) study along with statistical investigations.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction, Conclusions and Recommendations.- Experimental data of Resistance, Sinkage, Trim, Self-Propulsion Factors, Longitudinal Wave Cut and Detailed Flow for JBC with and without an Energy Saving Circular Duct.- Experimental Data for KCS Resistance, Sinkage, Trim, and Self-Propulsion .- Experimental Data for KCS Added Resistance and ONRT Free Running Course Keeping/Speed Loss in Head and Oblique Waves.- Evaluation of Resistance, Sinkage, Trim and Wave Pattern Predictions for the JBC.- Analysis of the Local Flow around the JBC.- Evaluation of Self-Propulsion and Energy Saving Device Performance Predictions for JBC.- Evaluation of Resistance, Sinkage, Trim and Self-Propulsion Predictions for the KCS.- Assessment of CFD for Added Resistance for KCS and Course Keeping/Speed Loss for ONRT in Regular Head and Oblique Waves.
Több