• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Motivation, Emotion, and Cognition: Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development

    Motivation, Emotion, and Cognition by Dai, David Yun; Sternberg, Robert J.;

    Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development

    Sorozatcím: Educational Psychology Series; 0;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 58.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        28 182 Ft (26 840 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 5 636 Ft off)
      • Kedvezményes ár 22 546 Ft (21 472 Ft + 5% áfa)

    28 182 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2004. április 6.

    • ISBN 9780805845570
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem470 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 870 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    The central argument of this book is that cognition is not the whole story in understanding intellectual functioning and development. To account for inter-individual, intra-individual, and developmental variability in actual intellectual performance, it

    Több

    Hosszú leírás:

    The central argument of this book is that cognition is not the whole story in understanding intellectual functioning and development. To account for inter-individual, intra-individual, and developmental variability in actual intellectual performance, it is necessary to treat cognition, emotion, and motivation as inextricably related.

    Motivation, Emotion, and Cognition: Integrative Perspectives on Intellectual Functioning and Development:
    *represents a new direction in theory and research on intellectual functioning and development;
    *portrays human intelligence as fundamentally constrained by biology and adaptive needs but modulated by social and cultural forces; and
    *encompasses and integrates a broad range of scientific findings and advances, from cognitive and affective neurosciences to cultural psychology, addressing fundamental issues of individual differences, developmental variability, and cross-cultural differences with respect to intellectual functioning and development.

    By presenting current knowledge regarding integrated understanding of intellectual functioning and development, this volume promotes exchanges among researchers concerned with provoking new ideas for research and provides educators and other practitioners with a framework that will enrich understanding and guide practice.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Contents: Preface. Part I: Introduction. D.Y. Dai, R.J. Sternberg, Beyond Cognitivism: Toward an Integrated Understanding of Intellectual Functioning and Development. Part II: Cognition in Motivational and Affective Contexts. C.S. Dweck, J.A. Mangels, C. Good, Motivational Effects on Attention, Cognition, and Performance. E.A. Linnenbrink, P.R. Pintrich, Role of Affect in Cognitive Processing in Academic Contexts. S. Hidi, K.A. Renninger, A. Krapp, Interest, a Motivational Variable That Combines Affective and Cognitive Functioning. Part III: Intelligence and Personality: From Psychometrics and Personal Dynamics. P.L. Ackerman, R. Kanfer, Cognitive, Affective, and Conative Aspects of Adult Intellect Within a Typical and Maximal Performance Framework. G. Matthews, M. Zeidner, Traits, States, and the Trilogy of Mind: An Adaptive Perspective on Intellectual Functioning. M.A. Brackett, P.N. Lopes, Z. Ivcevic, J.D. Mayer, P. Salovey, Integrating Emotion and Cognition: The Role of Emotional Intelligence. Part IV: Development of Intellectual Competencies. J. Pascual-Leone, J. Johnson, Affect, Self-Motivation, and Cognitive Development: A Dialectical Constructivist View. G. Labouvie-Vief, M.M. Gonz&&&225;lez, Dynamic Integration: Affect Optimization and Differentiation in Development. P.A. Alexander, A Model of Domain Learning: Reinterpreting Expertise as a Multidimensional, Multistage Process. N. Charness, M. Tuffiash, T. Jastrzembski, Motivation, Emotion, and Expert Skill Acquisition. Part V: Intellectual Functioning and Development in Social and Cultural Contexts. B.J. Zimmerman, D.H. Schunk, Self-Regulating Intellectual Processes and Outcomes: A Social Cognitive Perspective. D. Perkins, R. Ritchhart, When Is Good Thinking? J. Li, K.W. Fischer, Thought and Affect in American and Chinese Learners' Beliefs About Learning. D.Y. Dai, Epilogue: Putting It All Together: Some Concluding Thoughts.

    Több