Modern Approaches to Researching Multilingualism
Studies in Honour of Larissa Aronin
Sorozatcím: Second Language Learning and Teaching;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 181.89
-
75 438 Ft (71 846 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 15 088 Ft off)
- Kedvezményes ár 60 351 Ft (57 477 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
75 438 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 2024
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2024. április 16.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783031523700
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem472 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XVII, 472 p. 81 illus., 71 illus. in color. Illustrations, black & white 554
Kategóriák
Hosszú leírás:
Tartalomjegyzék:
Introduction.- Philosophy of Multilingualism and Technology: From Representation to Attunement.- Endangered Species “Bilingualism”? How we Spin Constructs to Suit our Purposes.- Borders and Borderlands in Aronin and Politis’ “Edge” Metaphor.- The Concept of Functional Multilingualism in the Context of Internationalisation at German Universities.- EFL Teachers’ Perceptions of Linguistically and Culturally Responsive Pedagogy.- Young Multilingual Pragmatics. A Focus on Requests in CLIL and non-CLIL settings.- News and Stories from the Multilingual World.- Affordances for Multilingual Development in Minority Contexts: A Sociolinguistic Perspective on Multilingualism in South Tyrol.- Learning Multiple Languages in an Instructional Setting: Insights from the Study of Affordances and from the Conceptualization(s) of Translanguaging.- Inventory of Language Learning Affordances in Croatian Socio-educational Context.- Translanguaging and the Role of the L1 in CLIL Classrooms: Beliefs of In-Service Teachers.- Pre-service Teachers’ Wellbeing from the Perspective of Affordance Theory.- Dominant instead of Hidden? A Critical Discussion on a European DLC Including Endangered Languages.- Multilingualism in Swedish-medium Teacher Education in Finland. DLCs in the Light of Teacher Educators’ Institutional Constellation Charts and the Institutional Linguistic Landscape.- Employing Dominant Language Constellation in Teacher Professional Development: The Impact on EAL Teachers’ Beliefs, Practices, and Multilingual Identity.- “There are more diversities in multilingualism”: Visualising Dominant Language Constellations to Raise Awareness of Multilingualism in Future Language Teachers.-Exploring Student Teachers’ Multilingual Identity through Dominant Language Constellations: DLC Artefacts in Teacher Education.- Multilingual Awareness in South African Language Portraits: Exploring the Usefulnessof a DMM and DLC Framework.- A Holistic Approach to Language Attitudes in Two Multilingual Educational Contexts.- The Materiality of Fachkultur. Pre-service Language Teacher Beliefs about their Classrooms and Professional Selves as Represented in Self-portraits.- Verbal Non-participation in L3 Language Classroom: Effects of L2 Learning Experiences.- A Monolingual or Multilingual City? Discrepancies between the Written and Spoken Language Practices in the Public Space of Zadar, Croatia.
Fit in Anorganik: Das Prüfungstraining für alle Naturwissenschaftler und Mediziner