• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Mentoring and Co-Writing for Research Publication Purposes: Interaction and Text Development in Doctoral Supervision

    Mentoring and Co-Writing for Research Publication Purposes by Matzler, Pascal Patrick;

    Interaction and Text Development in Doctoral Supervision

    Sorozatcím: Routledge Research in English for Specific Purposes;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2021. szeptember 30.

    • ISBN 9780367715588
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem176 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Súly 680 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 30 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white; 23 Line drawings, black & white; 6 Tables, black & white
    • 200

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Mentoring and Co-Writing for Research Publication Purposes addresses a major gap in our knowledge of how doctoral supervision relationships in the sciences are enacted as writing pedagogy. It is a valuable resource for researchers and advanced students interested in doctoral supervision and writing for research publication purposes.

    Több

    Hosszú leírás:

    Mentoring and Co-Writing for Research Publication Purposes addresses a major gap in our knowledge of how doctoral supervision relationships in the sciences are enacted as writing pedagogy. Based on a multiple-case study of three student-supervisor pairs in environmental sciences, neurosciences and biochemistry as they each prepared a research article for publication, this book offers a finely grained and studied analysis of the role of joint authorship in scaffolding research writing development in the sciences. This book:


    • Critically engages with a range of approaches to studying doctoral education and writing practices.


    • Formulates a wide-lens methodology to capture, analyse and interpret the multimodal interactions between co-authors and their evolving text.


    • Describes writing-oriented supervision meetings in terms of their social and spatial configurations and analyses the roles of supervisor and student vis-à-vis each other and their evolving text.


    • Builds theory on how supervisors enculturate their students into the intricate social negotiations at the heart of academic peer review.


    • Describes how certain genre conventions and textual patterns both emerge from and contribute to the observed writing practices.


    Paving the way for future research into co-authoring practices by supervisors and students in postgraduate settings, Mentoring and Co-Writing for Research Publication Purposes is a valuable resource for researchers and advanced students interested in doctoral supervision and writing for research publication purposes.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction  1. Approaches to learning to write for publication in the sciences  2. A research method to describe and analyse co-writing practices  3. Presenting the three cases  4. Modes of interaction  5. Learning to write for peers  6. Manipulating move structures in meetings  7. Joint text development in meetings – personal pronouns  Conclusion

    Több