• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Mathematics Education in East Africa: Towards Harmonization and Enhancement of Education Quality

    Mathematics Education in East Africa by Halai, Anjum; Tennant, Geoff;

    Towards Harmonization and Enhancement of Education Quality

    Sorozatcím: SpringerBriefs in Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 58.84
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        24 403 Ft (23 241 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 881 Ft off)
      • Kedvezményes ár 19 522 Ft (18 593 Ft + 5% áfa)

    24 403 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2016
    • Kiadó Springer International Publishing
    • Megjelenés dátuma 2016. március 15.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783319272573
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem80 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 1591 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XIV, 80 p. 4 illus. in color. Illustrations, color
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This Open Access book is a valuable resource for policymakers and practitioners as it brings insights mainly from developing countries where relatively less research activity takes place. It is also a valuable resource for courses in mathematics education in the teacher education colleges, and departments of education in the sub-Saharan Africa region.

    In the increasingly global and technological world mathematics is seen as a significant gatekeeper of opportunities for social and economic advancement and mobility. Hence, countries and development agencies in the broader sub-Saharan Africa region are looking towards increasing access to relevant and high-quality secondary education as a lever towards economic development. Policy makers and other key decision makers in education look towards improvement in mathematics teaching and learning as a key focus in education reform. In the East Africa region also a number of initiatives have been taken at the nationallevel in the respective countries to improve the quality of mathematics education. This book provides an in-depth comparative analysis of the developments and issues in mathematics education in Kenya, Tanzania, Rwanda and Uganda, and advances our understanding of the state of secondary mathematics education in East Africa.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface: Prof Ferdinando Azarello.- Chapter 1: Issues for quality enhancement and harmonisation in East Africa. By Mussa Mohamed, Anju Halai and Simon Karuku.- Chapter 2: Towards a harmonised curriculum in East Africa: a comparative perspective of the intended secondary school mathematics curriculum in Kenya, Rwanda, Tanzania and Uganda. By Simon Karuku and Geoff Tennant.- Chapter 3: Achievement in mathematics: comparative analysis from East Africa. By Geoff Tennant and Veronica Sarungi.- Chapter 4: Teaching and learning mathematics: insights from classrooms in East Africa. By Anjum Halai.- Chapter 5: Mathematics teacher training in East Africa. By Peter Kajoro.- Chapter 6: ICT integration in mathematics teaching and learning: insights from East Africa. By Alphonse Uworwabayeho.

    Több