• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Making Popular Music: Musicians, Creativity and Institutions

    Making Popular Music by Toynbee, Jason;

    Musicians, Creativity and Institutions

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 41.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
      • Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
      • A kedvezmény érvényes eddig: 2025. december 31.

    20 060 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Drawing on a
    wide range of theoretical positions, as well as examining musical texts
    from twentieth-century pop,this groundbreaking
    book develops a powerful case for the importance of production in
    contemporary culture. Students of cultural and media studies, music and
    the performing arts will find this book an invaluable resource.

    Több

    Hosszú leírás:

    *Nominated for the International Association for the Study of Popular Music Book Prize*



    Partly
    because they are the objects of such intense adulation by fans popular
    musicians remain strangely enigmatic figures, shrouded in mythology.
    This book looks beyond the myth and examines the diverse roles music
    makers have had to adopt in order to go about their work: designer,
    ventriloquist, star, delegate of the people. The musician is a divided
    subject and jack of all trades



    However the story does
    not end here. Arguing against that strand in cultural studies which
    deconstructs all claims for authorship by the individual artist, Jason
    Toynbee suggests that creativity should be reconceived rather than
    abandoned. He argues that what is needed is a sense of 'the radius of
    creativity' within which musicians work, an approach that takes into
    account both the embedded collectivism of popular music practice and the
    institutional power of the music industries.



    Drawing on a
    wide range of theoretical positions, as well as examining musical texts
    from across the history of twentieth-century pop,this groundbreaking
    book develops a powerful case for the importance of production in
    contemporary culture. Students of cultural and media studies, music and
    the performing arts will find this book an invaluable resource.

    Több