• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Making Copies in European Art 1400-1600: Shifting Tastes, Modes of Transmission, and Changing Contexts

    Making Copies in European Art 1400-1600 by Bellavitis, Maddalena;

    Shifting Tastes, Modes of Transmission, and Changing Contexts

    Sorozatcím: Brill's Studies in Intellectual History / Brill's Studies on Art, Art History, and Intellectual History; 286/30;

      • 8% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 240.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        99 540 Ft (94 800 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 8% (cc. 7 963 Ft off)
      • Kedvezményes ár 91 577 Ft (87 216 Ft + 5% áfa)

    99 540 Ft

    Beszerezhetőség

    Bizonytalan a beszerezhetőség. Érdemes még egyszer keresni szerzővel és címmel. Ha nem talál másik, kapható kiadást, forduljon ügyfélszolgálatunkhoz!

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó BRILL
    • Megjelenés dátuma 2018. december 13.

    • ISBN 9789004360891
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem518 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 1135 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    A team of 16 experts underline the binds and exchanges between different contexts and artistic techniques that copies established in the Renaissance, and how the history of taste is sophisticated and complex.

    Több

    Hosszú leírás:

    Making Copies in European Art 1400-1600 comprises sixteen essays that explore the form and function, manner and meaning of copies after Renaissance works of art. The authors construe copying as a method of exchange based in the theory and practice of imitation, and they investigate the artistic techniques that enabled and facilitated the production of copies. They also ask what patrons and collectors wanted from a copy, which characteristics of an artwork were considered copyable, and where and how copies were stored, studied, displayed, and circulated. Making Copies in European Art, in addition to studying many unfamiliar pictures, incorporates previously unpublished documentary materials.

    ?The collected essays will be of interest to early modernists in a broad range of disciplines but may be of particular interest to those interested in the art market and cross-cultural studies.?

    Theresa Kutasz Christensen, in: Renaissance Quarterly, Vol. 73 , No 4 (Winter 2020), pp. 1365?1366.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments

    List of Illustrations

    Notes on Contributors



    Introduction to Making Copies in European Art 1400?1600: Shifting Tastes, Modes of Transmission, and Changing Contexts

    Peter M. Lukehart



    Essays



    1 Jan van Eyck?s Arnolfini Portrait and Copies after His Woman and Her Toilette: Recollections of the Alhambra?s Constellation Halls, the Hamman, and Alchemy

    Barbara von Barghahn



    2 Models and the Practice of Drawing in Eastern Spain, 1370?1450

    E. Montero Tortajada



    3 Eyckian Icons and Copies

    Larry Silver



    4 Copies after the Ghent Altarpiece for Spain: Four Case Studies

    Leslie Blacksberg



    5 Following Bosch: The Impact of Hieronymus Bosch?s Diableries and Their Reproduction in the 16th Century

    Maddalena Bellavitis



    6 Tratta da Zorzi: Giulio Campagnola?s Copies after other Artists and His Use of Models

    Irene Brooke



    7 Virgin and Child with the Milk Soup after Gerard David: Series of Paintings on the Same Theme after Known Models

    Catheline Périer
    -D?Ieteren




    8 Not Just Copies but Variations, Suggestions, Interpretations and Critical Reception: Joos van Cleve and the Lost Madonna of the Cherries by Leonardo da Vinci

    Mari Pietrogiovanna



    9 Copies and Derivations of Giorgionesque Inventions: An Insight into the Visual and the Historical Sources

    Sarah Ferrari



    10 Copies of Raphael?s Mythological Paintings in the Collection of Cardinal Ludovisi

    Claudia La Malfa



    11 From Workshop Master to the Artist?s Individuality

    Ana Calvo



    12 Jacopo Bassano and the Prints from Raphael?s Masterpieces

    Claudia Caramanna



    13 Que se haga al modo y manera de [?.]: Copy and Interpretation in the Visual Arts in Aragón during the 16th Century

    Carmen Morte García



    14 Early Netherlandish Devotional Images, Their Copies and Their Metamorphosis in Aragonese Culture through Peripheral Areas

    Caterina Virdis Limentani



    15 Marketing Workshop Versions in the 17th
    -century Dutch Art Market

    Angela Ho



    16 Pictorial Copies in Granada during the Early Modern Age

    David García Cueto



    Coda

    Index

    Több