• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Hírek

  • 0
    Linguistic Approaches in English for Academic Purposes: Expanding the Discourse

    Linguistic Approaches in English for Academic Purposes by Walková, Milada;

    Expanding the Discourse

    Sorozatcím: New Perspectives for English for Academic Purposes;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 28.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 671 Ft (13 973 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 467 Ft off)
      • Discounted price 13 204 Ft (12 576 Ft + 5% áfa)

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Academic
    • Megjelenés dátuma 2025. július 24.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781350300347
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 bw illus
    • 700

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This edited volume brings together researchers and practitioners who work in various linguistic frameworks and EAP contexts, with contributions from Australia, Canada, New Zealand, Singapore, Sweden, UAE, the UK, Ukraine and the USA. It extends existing linguistic research further by applying theories and approaches and by investigating genres that have received little attention in EAP so far, such as Complex Dynamic Systems Theory, Grice's Cooperative Principle and the article comments and university seminar genres, amongst others.

    The volume provides linguistic description of both student and expert genres and provides clear pedagogical implications, in the form of teaching recommendations, suggested teaching activities, evaluation of teaching materials or a practical methodological approach. Overall, by focusing on new areas of linguistic research in EAP, the volume enhances teaching practice and inspires further research and scholarship.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of Figures
    List of Tables
    Notes on Contributors
    Series Editors Foreword
    Acknowledgements
    1. Introduction, Milada Walková (University of Leeds, UK)
    Part I: Fluency and Range of Expression
    2. Formulaic Language in University Seminars: A Comparison of EAP Textbook Coverage and Authentic Language Use in ELF Settings, Ying Wang (Karlstad University, Sweden) and Nok Chin Lydia Chan (Karlstad University, Sweden)
    3. Moves away from Congruence: Interpersonal, Logical and Grammatical Metaphor in EAP, Jennifer Walsh Marr (University of British Columbia, Canada)
    Part II: Complexity and Accuracy
    4. The Role of Morphological Knowledge in EAP Writing: Evidence-Based Study, Elizaveta Tarasova (Institute of the Pacific United, New Zealand) and Natalia Beliaeva (KiwiClass Multicultural Support Services, New Zealand)
    5. Non-Finite Clause Use in Novice and Expert Academic Writing: A Corpus Driven Analysis for EAP Writing Instruction, J. Elliott Casal (University of Memphis, USA) and Xixin Qiu (Pennsylvania State University, USA)
    6. Applying Complex Dynamic Systems Theory in EAP Curriculum Design and Teaching Practice: Challenges and Possibilities, Rosmawati (Singapore Institute of Technology, Singapore)
    Part III: Appropriateness to Academic Rhetorical Conventions
    7. How Does Academic Writing Produced for the Abstracts of Articles in More and Less Prestigious Journals Reflect Grice's Maxims?, Mark Wyatt (Khalifa University, UAE)
    8. Evaluative Genres of Research Communication: Article Comments and Peer Reviews from Linguistic and Pedagogical Perspectives, Tatyana Yakhontova (Ivan Franko National University of Lviv, Ukraine)
    9. Conceptual Metaphors as a Resource to Build a Coherent Text: A Socio-Cognitive Approach to EAP, Tomoko Sawaki (independent researcher)
    Index

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Linguistic Approaches in English for Academic Purposes: Expanding the Discourse

    Linguistic Approaches in English for Academic Purposes: Expanding the Discourse

    Walková, Milada; (ed.)

    14 671 Ft

    next