• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Language and Power in Post-Colonial Schooling: Ideologies in Practice

    Language and Power in Post-Colonial Schooling by McKinney, Carolyn;

    Ideologies in Practice

    Sorozatcím: Language, Culture, and Teaching Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 44.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        21 493 Ft (20 470 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 299 Ft off)
      • Kedvezményes ár 17 195 Ft (16 376 Ft + 5% áfa)

    21 493 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Using the lens of linguistic ideologies—teachers’ and students’ beliefs about language—this book examines reproduction of linguistic inequality in Anglophone post-colonial contexts, framed within global debates in sociolinguistics and applied linguistics.

    Több

    Hosszú leírás:

    Critiquing the positioning of children from non-dominant groups as linguistically deficient, this book aims to bridge the gap between theorizing of language in critical sociolinguistics and approaches to language in education. Carolyn McKinney uses the lens of linguistic ideologies—teachers’ and students’ beliefs about language—to shed light on the continuing problem of reproduction of linguistic inequality. Framed within global debates in sociolinguistics and applied linguistics, she examines the case of historically white schools in South Africa, a post-colonial context where political power has shifted but where the power of whiteness continues, to provide new insights into the complex relationships between language and power, and language and subjectivity. Implications for language curricula and policy in contexts of linguistic diversity are foregrounded.



    Providing an accessible overview of the scholarly literature on language ideologies and language as social practice and resource in multilingual contexts, Language and Power in Post-Colonial Schooling uses the conceptual tools it presents to analyze classroom interaction and ethnographic observations from the day-to-day life in case study schools and explores implications of both the research literature and the analyses of students’ and teachers’ discourses and practices for language in education policy and curriculum.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Foreword


    Hilary Janks



    Preface



    Chapter 1


    What counts as [a] language?



    Chapter 2


    What counts as language in education policy and curricula?



    Chapter 3


    Whose language resources count in schooling?



    Chapter 4


    Anglonormativity: language ideologies and the reproduction of race



    Chapter 5


    Positioning students in an Anglonormative English class: asymmetrical relations of knowing.



    Chapter 6


    Hope I: Students’ agency in interrupting Anglonormativity



    Chapter 7


    Hope II: Interrupting Anglonormativty through transformative pedagogies



    Chapter 8


    Conclusion: Changing what counts as legitimate language use in schooling



     

    Több