• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Knowledge, Teaching and Wisdom
      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 160.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 563 Ft (63 393 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 313 Ft off)
      • Kedvezményes ár 53 250 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)

    66 563 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1996
    • Kiadó Springer Netherlands
    • Megjelenés dátuma 1996. március 31.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9780792339809
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem292 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 1340 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XII, 292 p.
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book derives from a 1993 National Endowment for the Humanities Summer Institute on Knowledge, Teaching, and Wisdom. The Institute took place at the University of California, Berkeley, and was co-directed by Keith Lehrer and Nicholas D. Smith. The aims of the Institute were several: we sought to reintroduce wisdom as a topic of discussion among contemporary philosophers, to undertake an historical investigation of how and when and why it was that wisdom faded from philosophical view, and to ask how contemporary epistemological theories might apply to the obviously related subjects of teaching and wisdom. In recruiting participants, Lehrer and Smith put the greatest emphasis on those with professional interests in epistemology and the history of philosophy, of the ancient Greeks especially ancient Greek philosophy (because in the writings all three subjects of the Institute were explicitly related and discussed). But in addition to these two groups, some effort was made also to include others, with academic specializations in a variety of fields other than epistemology and the history of philosophy, to ensure that a broad perspective could be achieved in our discussions. To an obvious extent, the papers in this book reflect the recruitment emphases and variety. They also testify to the extent that the Institute managed to bring life to our subjects, and to raise very old questions in a contemporary context.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1: “Knowledge, Teaching and Wisdom”.- 2 “The Aims of the Socratic Elenchos”.- 3 “What Good is Human Wisdom?”.- 4: Which “Socratic Method”? Models of Education in Plato’s Dialogues.- 5: “Socratic Teaching and the Search for Coherence”.- 6: “The Teaching of Wisdom: The Platonic Model of Teacher as Learner & Teaching as Inquiry”.- 7: “Wisdom and Ruling in the Republic”.- 8: “Rediscovering Aquinas’ Concept of Knowledge”.- 9: “Hume’s Positive Program”.- 10: Justification and Knowledge.- 11: Justifying Basic Belief Forming Processes.- 12: Seeing, Believing and so Forth.- 13: “Who are You Going to Believe—Me or Your Own Eyes?” The Place of Testimony in Knowledge Acquisition.- 14: Knowing What You Believe.- 15: Skepticism, Mitigated Skepticism, And Contextualism.- 16: Why Don’t Lovers of Wisdom Dare to Love?.- 17: Three Definitions of Wisdom.- 18: Wisdom.- 19: Metaphysical Skepticism and the Teaching of Philosophy.- 20: Teaching Wisdom.- 21: The Question of Wisdom in the Contemporary Academy.- Name Index.

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Knowledge, Teaching and Wisdom

    Multinational Enterprises and Innovation: Regional Learning in Networks

    Heidenreich, Martin; Barmeyer, Christoph; Koschatzky, Knut;

    22 927 Ft

    18 341 Ft

    20% %kedvezmény
    Knowledge, Teaching and Wisdom

    Knowledge, Teaching and Wisdom

    Lehrer, Keith; Lum, B.J.; Slichta, Beverly A.; Smith, N.D.

    66 563 Ft

    53 250 Ft

    Knowledge, Teaching and Wisdom

    A Companion to American Foreign Relations

    Schulzinger, R;

    22 430 Ft

    20 187 Ft

    20% %kedvezmény
    Knowledge, Teaching and Wisdom

    Nanoscale Phenomena: Fundamentals and Applications

    Hahn, Horst; Sidorenko, Anatoli; Tiginyanu, Ion

    44 374 Ft

    35 499 Ft

    Knowledge, Teaching and Wisdom

    Judgment under Uncertainty: Heuristics and Biases

    Kahneman, Daniel; Slovic, Paul; Tversky, Amos; (ed.)

    23 409 Ft

    21 069 Ft

    Knowledge, Teaching and Wisdom

    Justification, Volume 2: 2

    Horton, Michael, Swain, Scott R.(ed.)

    14 066 Ft

    12 941 Ft

    Knowledge, Teaching and Wisdom

    This Is Our World: Welcome Home

    Wilding, Valerie

    3 865 Ft

    3 556 Ft

    next