
Japanese Role-Playing Games
Genre, Representation, and Liminality in the JRPG
-
13% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 35.00
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 13% (cc. 2 174 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 547 Ft (13 855 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
16 721 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2024. február 22.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781793643568
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem336 oldal
- Méret 226x146x20 mm
- Súly 480 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 23 b/w photos; 3 tables; 1 charts; 539
Kategóriák
Hosszú leírás:
"Japanese Role-playing Games: Genre, Representation, and Liminality in the JRPG examines the origins, boundaries, and transnational effects of the genre, addressing significant formal elements as well as narrative themes, character construction, and player involvement. Contributors from Japan, Europe, North America, and Australia employ a variety of theoretical approaches to analyze popular game series and individual titles, introducing an English-speaking audience to Japanese video game scholarship while also extending postcolonial and philosophical readings to the Japanese game text. In a three-pronged approach, the collection uses these analyses to look at genre, representation, and liminality, engaging with a multitude of concepts including stereotypes, intersectionality, and the political and social effects of JRPGs on players and industry conventions. Broadly, this collection considers JRPGs as networked systems, including evolved iterations of MMORPGs and card collecting ""social games"" for mobile devices. Scholars of media studies, game studies, Asian studies, and Japanese culture will find this book particularly useful."
TöbbTartalomjegyzék:
"
Acknowledgments
A Note on Names and Sources
List of Figures and Tables
Introduction
Jï¿1⁄2rï¿1⁄2mie Pelletier-Gagnon and Rachael Hutchinson
Part One: Genre
Chapter 1: Evolution of a Genre: Dragon Quest and the JRPG
Yuhsuke Koyama
Chapter 2: Japan's Hard(ware) Power: Consoles, Culture, and the Mass Appeal of Japanese Role-Playing Games
Nï¿1⁄2kkvi Jarl Bjarnason
Chapter 3: Tutorial Characters and Rhetorical Strategies: Comparing Mother and Final Fantasy
Fanny Barnabï¿1⁄2
Chapter 4: Challenging Linearity: Microstructures and Meaning-making in Trails of Cold Steel III
Joleen Blom
Chapter 5: ""Is JRPG Old Fashioned?"": Genre, Circulation, and Identity Crisis in Black Rock Shooter: The Game
Jï¿1⁄2rï¿1⁄2mie Pelletier-Gagnon
Part Two: Representation
Chapter 6: Harmonized Dissonance: Parodies of Japan's America in Earthbound
Benjamin Whaley
Chapter 7: From Cleric to Daemon: Narrative and Ludic Agencies of Female Characters in the Tales of Series
Loï¿1⁄2c Mineau-Murray
Chapter 8: Beyond Status Effects: Disabili