Islamic Algorithms
Online Influence in the Muslim Metaverse
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 28.99
-
13 849 Ft (13 190 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 2 770 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 080 Ft (10 552 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
13 849 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2025. november 27.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350418301
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem328 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
Explores the intersection between the internet and Islamic influencers, and how key historical formative figures (and entities) and contemporary individuals have acquired extensive online audiences.
TöbbHosszú leírás:
This book examines how Islam is digitally mediated at a time of technological change, enhanced digital literacy and proactive engagement in Islamic online content by authorities and influencers.
What is the impact of this on societies, believers and understandings of Islam? Islamic Algorithms provides a thorough exploration of Cyber Islamic Environments (CIEs) through representations of significant historical and religious influences across contexts and diversities. This ranges from jinn and angels through to contemporary influencers.
Gary R. Bunt raises issues of how digital content is embedded in contemporary understandings of Islam and their dissemination. Bunt shows how the interpretation of pivotal figures in Islam - including Muhammad and his family, scholars and imams - can be informed by new generations of digital influences, such as apps and social networking, which have become primary sources of information for many Muslims globally.
Tartalomjegyzék:
Acknowledgements
Note on the Transliteration
Introduction: Into Muslim Metaverses
1. Islamic Algorithms: Transmission, Influence, Design.
2. Before Muhammad
3. Muhammad and Digital Influence
4. Cyber Representation: the Prophet's Family,
Proximity and Succession.
5. CIE Legal: Sunni Influences, Law and Authority
6. Ahl al-Bayt, Shi'ism, and Imamates in Cyberspace
7. Shi'ism, - Ayatollahs in Digital Zones
8. Sufi Pathways in a Muslim Metaverses
9. Media Offensive: Doomscrollers, Digital Content,
Influencers and E-Jihad
10. Processing Islam: Contemporary Influencers
and Influencers in an Evolving Muslim Metaverses
11. Islamic Algorithms and Meta Islamic Futures
Notes
Index