Incentive Mechanism for Mobile Crowdsensing
A Game-theoretic Approach
Sorozatcím: SpringerBriefs in Computer Science;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 53.49
-
22 184 Ft (21 128 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 437 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 748 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
22 184 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2024
- Kiadó Springer Nature Singapore
- Megjelenés dátuma 2024. január 5.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9789819969203
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem129 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 231 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk XI, 129 p. 1 illus. Illustrations, black & white 518
Kategóriák
Hosszú leírás:
Mobile crowdsensing (MCS) is emerging as a novel sensing paradigm in the Internet of Things (IoTs) due to the proliferation of smart devices (e.g., smartphones, wearable devices) in people’s daily lives. These ubiquitous devices provide an opportunity to harness the wisdom of crowds by recruiting mobile users to collectively perform sensing tasks, which largely collect data about a wide range of human activities and the surrounding environment. However, users suffer from resource consumption such as battery, processing power, and storage, which discourages users’ participation. To ensure the participation rate, it is necessary to employ an incentive mechanism to compensate users’ costs such that users are willing to take part in crowdsensing.
This book sheds light on the design of incentive mechanisms for MCS in the context of game theory. Particularly, this book presents several game-theoretic models for MCS in different scenarios. In Chapter 1, the authors present an overview of MCS and state the significance of incentive mechanism for MCS. Then, in Chapter 2, 3, 4, and 5, the authors propose a long-term incentive mechanism, a fair incentive mechanism, a collaborative incentive mechanism, and a coopetition-aware incentive mechanism for MCS, respectively. Finally, Chapter 6 summarizes this book and point out the future directions.
This book is of particular interest to the readers and researchers in the field of IoT research, especially in the interdisciplinary field of network economics and IoT.
Több
Tartalomjegyzék:
Chapter 1: A Brief Introduction.- Chapter 2: Long-term Incentive Mechanism for Mobile Crowdsensing.- Chapter 3: Fair Incentive Mechanism for Mobile Crowdsensing.- Chapter 4: Collaborative Incentive Mechanism for Mobile Crowdsensing.- Chapter 5: Coopetition-aware Incentive Mechanism for Mobile Crowdsensing.- Chapter 6: Summary.
Art and Text in Byzantine Culture
12 894 Ft
11 605 Ft