• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • History Education and Historical Inquiry

    History Education and Historical Inquiry by Bain, Bob; Chapman, Arthur; Kitson, Alison;

    Sorozatcím: International Review of History Education;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 50.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        23 887 Ft (22 750 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 389 Ft off)
      • Kedvezményes ár 21 499 Ft (20 475 Ft + 5% áfa)

    23 887 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Emerald – Information Age Publishing
    • Megjelenés dátuma 2024. április 3.

    • ISBN 9798887303529
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem440 oldal
    • Méret 234x156x24 mm
    • Súly 651 g
    • Nyelv angol
    • 542

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume explores the role of historical inquiry in history education, addressing its meaning, forms, and effectiveness in classrooms. It presents seventeen papers from eight countries, offering insights into teachers' inquiry practices and the impact on students' historical learning.

    Több

    Hosszú leírás:

    Inquiry plays a vital role in history as a discipline which constructs knowledge about the past and it is a vital organizing principle in history education in many countries around the world. Inquiry is also much debated, however, and although it has prominent contemporary advocates around the world, it also has prominent critics in education studies. This volume in the International Review of History Education explores the role of historical inquiry in history curricula and in history classrooms and addresses a series of linked questions, including the following:


    • What does historical inquiry mean in history classrooms?

    • What forms does classroom based historical inquiry take, and to what extent is it understood in differing ways in different contexts?

    • What do we know about the affordances and constraints associated with inquiry-based learning in history –what is the evidence of the effectiveness or ineffectiveness of inquiry based historical learning?


    We address these questions in the volume by presenting seventeen papers from eight different international contexts exploring historical inquiry that will be of interest both to history teachers, curriculum designers and history education researchers - seven papers from England, three from the US, two from Sweden and one each from Argentina, Australia, Belgium, Canada, and Singapore. The volume adds to our knowledge about teachers’ thinking about inquiry and teachers’ inquiry practices. It adds to our knowledge about the impact and value of inquiry in developing children’s’ historical learning. It also explores the challenges that implementing inquiry can present for history teachers and provides support for implementation and examples of successful practice.

    Több