• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Hauntological Dramaturgy: Affects, Archives, Ethics

    Hauntological Dramaturgy by D’Cruz, Glenn;

    Affects, Archives, Ethics

    Sorozatcím: Routledge Advances in Theatre & Performance Studies;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    The book develops the concept of hauntological dramaturgy by engaging with a series of performances that commemorate, celebrate, investigate, and sometimes seek justice for the dead.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book is about some of the ways we remember the dead through performance. It examines the dramaturgical techniques and strategies that enable artists to respond to the imperative: ‘Remember Me’ – the command King Hamlet’s ghost gives to his son in Shakespeare’s famous tragedy, Hamlet. The book develops the concept of hauntological dramaturgy by engaging with a series of performances that commemorate, celebrate, investigate, and sometimes seek justice for the dead.


    It draws on three interrelated discourses on haunting: Derrida’s hauntology with its ethical exhortation to be with ghosts and listen to ghosts; Abraham and Torok’s psychoanalytic account of the role spectres play in the transmission of intergenerational trauma; and, finally, Mark Fisher's and Simon Reynolds’ development of Derrida’s ideas within the field of popular culture. Taken together, these writers, in different ways, suggest strategies for reading and creating performances concerned with questions of commemoration. Case studies focus on a set of known and unknown figures, including Ian Charleson, Spalding Gray and David Bowie.


    This study will be of great interest to students, scholars and practitioners working within theatre and performance studies as well as philosophy and cultural studies.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgements


    Introduction: Hauntological Dramaturgy


    Chapter 1: Memorialisation, Memory and Practices of Archival Care


    Chapter 2: Re-Member Me: Ian Charleson


    Chapter 3: The Anarchival Reactivation of Rumstick Road (1977/2014)


    Chapter 4: Re-membering Anto D’Cruz: Intergenerational Trauma and Object-Oriented Dramaturgy


    Chapter 5: Re-membering David McComb: Sonic Hauntology and Uncanny Australia


    Chapter 6: Can’t Help Thinking About ‘Me’: the Hauntological Dimensions of David Bowie’s ‘Auto-Eulogy’


    Index

    Több