• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Handbook of Historical Studies in Education: Debates, Tensions, and Directions

    Handbook of Historical Studies in Education by Fitzgerald, Tanya;

    Debates, Tensions, and Directions

    Sorozatcím: Springer International Handbooks of Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 748.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        310 643 Ft (295 851 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 62 129 Ft off)
      • Kedvezményes ár 248 515 Ft (236 681 Ft + 5% áfa)

    310 643 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1st ed. 2020
    • Kiadó Springer Nature Singapore
    • Megjelenés dátuma 2020. április 4.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9789811023613
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem961 oldal
    • Méret 235x155 mm
    • Súly 2085 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XVIII, 961 p. 12 illus., 4 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 51

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book offers an in‐depth historiographical and comparative analysis of prominent theoretical and methodological debates in the field. Across each of the sections, contributors will draw on specific case studies to illustrate the origins, debates and tensions in the field and overview new trends, directions and developments. Each section includes an introduction that provides an overview of the theme and the overall emphasis within the section. In addition, each section has a concluding chapter that offers a critical and comparative analysis of the national case studies presented. As a Handbook, the emphasis is on deeper consideration of key issues rather than a more superficial and broader sweep. The book offers researchers, postgraduate and higher degree students as well as those teaching in this field a definitive text that identifies and debates key historiographical and methodological issues. The intent is to encourage comparative historiographical perspectives of the nominatedissues that overview the main theoretical and methodological debates and to propose new directions for the field.

    Includes recent and substantive theoretical and methodological debates in the field

    Written by a wide range of international experts

    Proposes new directions for the field

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1 Foundations, directions and contemporary debates.- 2 Schools, schooling and state formation.- 3 Teachers, teaching and educational change.- 4 Curriculum development and contestation.- 5 Governance, policy and management.- 6 Religion and religious education.- 7 Higher and further education.- 8 Activists and public intellectuals.- 9 Methods and methodologies.- 10 Concluding note.

    Több