• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Growth through Competition, Competition through Growth: Strategic Management and the Economy in Japan

    Growth through Competition, Competition through Growth by Odagiri, Hiroyuki;

    Strategic Management and the Economy in Japan

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 29.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        14 088 Ft (13 417 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 409 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 679 Ft (12 075 Ft + 5% áfa)

    14 088 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Clarendon Press
    • Megjelenés dátuma 1994. május 12.

    • ISBN 9780198288732
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem380 oldal
    • Méret 217x139x23 mm
    • Súly 503 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk line figures, tables
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book examines two factors which are at the heart of Japanese management - the pursuit of growth and the intensive competition within and between Japanese firms. The author looks at how they interact and how they affect economic efficiency, stability, and dynamism. He avoids popular cultural/sociological explanations and applies economic principles to understanding the Japanese firm.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book examines two central aspects of Japanese management - growth pursuit by internal investment (as opposed to acquisition), and intensive competition within and between Japanese firms. It also looks at how Japanese firms maintain efficiency and flexibility under the apparently rigid system of 'lifetime' employment.

    The author begins by enquiring in to the financial and human aspects of the firm with a particular emphasis placed on the human side. T he motivation, behaviour, and organization of Japanese management are discussed and the consequences of Japan's management system on its industrial organization and macroeconomy are examined. Throughout the book, it is emphasized that competition is at the heart of the Japanese economy and management to the same, if not to a greater degreee than in the West. This competition is enhanced by the growth preference of Japanese management, and competition in turn makes growth feasible.

    an interesting and well-documented contribution to an important literature

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Part I: How it Works: Introduction; Ownership and management; The internal labour system; Part II: How it Organizes: Mergers and acquisitions; Divisional form, hive-off, and manufacturer-supplier relations; Business groups; Part III: How it Affects: Industrial organization; Macroeconomic stability; Economic growth; Government policies; Japanese management in the world

    Több