• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Globalization, Nationalism, and Music Education in the Twenty-First Century in Greater China

    Globalization, Nationalism, and Music Education in the Twenty-First Century in Greater China by Ho, Wai-Chung;

      • 10% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 135.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        64 496 Ft (61 425 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 10% (cc. 6 450 Ft off)
      • Kedvezményes ár 58 047 Ft (55 283 Ft + 5% áfa)

    64 496 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    This book examines the recent developments in school education and music education in Greater China, Mainland China, Hong Kong, and Taiwan, and the relationship between, and integration of, national cultural identity and globalization in their respective school curriculums.

    Több

    Hosszú leírás:

    Globalization, Nationalism, and Music Education in the Twenty-First Century in Greater China examines the recent developments in school education and music education in Greater China, Mainland China, Hong Kong, and Taiwan, and the relationship between, and integration of, national cultural identity and globalization in their respective school curriculums. Regardless of their common history and cultural backgrounds, in recent decades, these localities have experienced divergent political, cultural, and educational structures. Through an analysis of the literature, official curriculum documents, approved music textbooks, and a survey questionnaire and in-depth interviews with music teachers, this book also examines the ways in which policies for national identity formation and globalization interact to complement and contradict each other in the context of music education in respect to national and cultural values in the three territories.,Wai-Chung Ho's substantive research interests include the sociology of music, China's education system, and the comparative study of East Asian music education. Her research focuses on education and development, with an emphasis on the impact of the interplay between globalization, nationalization, and localization on cultural development and school music education.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface, Acknowledgements, List of Figures, List of Tables, List of Abbreviations, Chapter One Introduction, Chapter Two Rising China and Governing Aspirations for Cultural Politics, Music, and Education, Chapter Three The Struggle for Cultural Identity, School Education, and Music Education in Hong Kong, Chapter Four Music Education in Taiwan: Imagining the Local, the National, and the Global, Chapter Five Music Teachers' Perspectives on Cultural and National Values in School Music Education in Greater China, Chapter Six Discussion: Rethinking the Transmission of Values and Music Cultures between Nationalism and Globalization in Music Education in Greater China, Chapter Seven Recapitulation and Conclusion, Closing Words, Index

    Több