Gameful Compositions in Interactive Computer Music
Sorozatcím: Springer Series on Cultural Computing;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 53.49
-
22 184 Ft (21 128 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 437 Ft off)
- Kedvezményes ár 17 748 Ft (16 902 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
22 184 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Springer Nature Switzerland
- Megjelenés dátuma 2026. január 22.
- ISBN 9783032126818
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem90 oldal
- Méret 235x155 mm
- Nyelv angol
- Illusztrációk XVIII, 90 p. 37 illus., 25 illus. in color. 700
Kategóriák
Hosszú leírás:
"
This SpringerBrief introduces and examines “digital gameful compositions” (DGCs) in interactive computer music, i.e. interdisciplinary new media works that substantially integrate both digital games and music performance. DGCs are performative, interactive musical works structured by game mechanics, in which the music emerges through the dynamic engagement of the player-performer within the system.
The book is organized into four chapters, exploring the conceptual, technical, and experiential dimensions of DGCs. Chapter 1 provides foundational context for understanding DGCs by tracing the historical and theoretical intersections of music and games. Next, chapter 2 focuses on the mechanics of DGCs and how these systems generate musical meaning. It examines how game mechanics can function as digital scores, musical instruments, and virtual performance spaces. Chapter 3 then explores the role of agency and experience in DGCs, focusing on how performers and audiences engage with these works. It applies semiotic frameworks to analyze how meaning emerges through interaction, and introduces concepts such as ergodicity, decision space, and the hierarchy of interactive forms. It also addresses the role of the audience, discussing transparency, participation, and the aesthetics of fun and play. Finally, chapter 4 looks toward the future of DGCs by examining how emerging technologies are reshaping the medium. It considers how these technologies expand the expressive potential of DGCs by enabling new forms of embodiment, interaction, and collaboration.
" TöbbTartalomjegyzék:
Background.- Game mechanics and music.- Agency and experience.- Emerging possibilities.
Több
Chuck and Duck
1 403 Ft
1 291 Ft