From the Erotic to the Demonic
On Critical Musicology
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 56.00
-
26 754 Ft (25 480 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 2 675 Ft off)
- Kedvezményes ár 24 079 Ft (22 932 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
26 754 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó OUP USA
- Megjelenés dátuma 2003. május 15.
- ISBN 9780195151961
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem272 oldal
- Méret 238x156x18 mm
- Súly 395 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 5 halftones & numerous music examples 0
Kategóriák
Rövid leírás:
From the Erotic to the Demonic demonstrates how different musical styles construct ideas of class, sexuality, and ethnic identity. This book will serve as a model for musicologists who want to take a postmodern approach to their inquiries. The clear and lively arguments are supported by ninety musical examples taken from such diverse sources as opera, symphonic music, jazz, and nineteenth- and twentieth-century popular songs. Derek Scott offers new insights on a range of "high" and "low" musical styles, and the cultures that produced them.
TöbbHosszú leírás:
From the Erotic to the Demonic demonstrates how different musical styles construct ideas of class, sexuality, and ethnic identity. This book will serve as a model for musicologists who want to take a postmodern approach to their inquiries. The clear and lively arguments are supported by ninety musical examples taken from such diverse sources as opera, symphonic music, jazz, and nineteenth- and twentieth-century popular songs. Derek Scott offers new insights on a range of "high" and "low" musical styles, and the cultures that produced them.
One of Scott's most noble achievements in this book is the recuperation of musical repertories that have been ignored or marginalized, perhaps suppressed by ideological forces such as the canon. In covering such a wide range of different musics and raising some fundamental issues about music and its interpretation, Derek Scott makes a valuable contribution to our understanding of the interrelationships between style and ideology and, through his projection of a critical musicology, provides a timely, stimulating, and thought-provoking response to the endless discourse surrounding music and musicology.