Fertilizers, Pills, and Magnetic Strips
The Fate of Public Education in America
- Kiadói listaár GBP 25.00
-
11 943 Ft (11 375 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
11 943 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Information Age Publishing
- Megjelenés dátuma 2008. február 24.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781593118921
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem328 oldal
- Méret 234x156x17 mm
- Súly 462 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
In this book, Gene V Glass examines how technological inventions have transformed American culture and public education. He argues that material self-interest and the desire for comfort have led to a hyper-consuming society, impacting education policy debates and projecting a challenging future for public education.
TöbbHosszú leírás:
"We shape our tools and then they shape us." With these words, Kenneth Boulding captured one of the great truths of the modern world. In Fertilizers, Pills, and Magnetic Strips, Gene V Glass analyzes how a few key technological inventions changed culture in America and how public education has changed as a result. Driving these changes are material self-interest and the desire for comfort and security, both of which have transformed American culture into a hyper-consuming, xenophobic society that is systematically degrading public education.
Glass shows how the central education policy debates at the start of the 21st century (vouchers, charter schools, tax credits, high-stakes testing, bilingual education) are actually about two underlying issues: how can the costs of public education be cut, and how can the education of the White middle-class be "quasi-privatized" at public expense? Working from the demographic realities of the past thirty years, he projects a challenging and disturbing future for public education in America.
Több
Q. Horatius Flaccus
63 871 Ft
60 678 Ft
The Gold-Worshippers: Or, the Days We Live In, Volume II
10 464 Ft
9 627 Ft
Richard Serra: Vertical and Horizontal Reversals
22 863 Ft
21 035 Ft