European Theatre Performance Practice, 1750–1900
Sorozatcím: Critical Essays on European Theatre Performance Practice;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 38.99
-
18 627 Ft (17 740 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 725 Ft off)
- Kedvezményes ár 14 902 Ft (14 192 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
18 627 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2024. október 14.
- ISBN 9781032918921
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem538 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 980 g
- Nyelv angol 595
Kategóriák
Rövid leírás:
This volume contains key articles and chapters which represent both seminal and innovative scholarship on European theatre performance practice from 1750 to 1900, with a particular focus on acting and performance, staging (including set design and lighting), and audiences. The selection of significant texts on this rich period of theatre history fe
TöbbHosszú leírás:
This volume contains key articles and chapters which represent both seminal and innovative scholarship on European theatre performance practice from 1750 to 1900. The selected topics focus on acting and performance, staging (including set design and lighting), and audiences, and are approached with a broad perspective as well as with in-depth, focussed analysis. The volume captures the rich, dynamic and variegated nature of European theatre throughout the late-eighteenth and nineteenth centuries and provides a carefully selected body of significant texts on this important period of theatre history.
TöbbTartalomjegyzék:
Contents: Introduction. Part I Acting and Performance: Nature to advantage dressed: eighteenth-century acting, Alan S. Downer; Vitalism and the crisis of sensibility, Joseph R. Roach; Garrick, the ghost and the machine, Joseph R. Roach; The performance practice of acting: the eighteenth century part I: ensemble acting, Dene Barnett; The dangers of the new sensibilities in eighteenth century German acting, Gloria Flaherty; ’Reading Shakespeare by flashes of lightning’: challenging the foundations of Romantic acting theory, Tracy C. Davis; Researching the acting of French melodrama, 1800-1830, Gabrielle Hyslop; The training of actors at the Paris Conservatoire during the nineteenth century, F.W.J. Hemmings; Players and painted stage: nineteenth century acting, Alan S. Downer; On natural acting, George Henry Lewes. Part II Staging, Scenery and Lighting: Lighting at the King’s Theatre, Haymarket, 1780-82, Judith Milhous; Appendix A. Pantomime trickwork, David Mayer; The German stage in the nineteenth century, Brigitte Schatzky; Gas man’s duties. Lighting the rehearsal. Exterior lighting. Pilot lights and electrical ignition. Rehearsing the lighting, Terence Rees; The modern theatre - the stage, M.J. Moynet (translated and augmented by Allan S. Jackson with M. Glen Wilson); Professor Pepper’s ghost, George Speaight; Erasing the spectator: observations on nineteenth century lighting, Victor Emeljanow; Art in the theatre: I - scenery, William Telbin; Art in the theatre: the painting of scenery, William Telbin; Art in the theatre: spectacle, Augustus Harris; From political to cultural despotism: the nature of the Saxe-Meiningen aesthetic, John Osborne. Part III Audiences: From courts to consumers: theater publics, James Van Horn Melton; Tears and the new attentiveness, James H. Johnson; Working-class audiences, F.W.J. Hemmings; The audiences of the Britannia Theatre, Hoxton, Clive Barker; New views on cheap theatres: reconstructing the nineteenth-century theatre
Több
Entailment, Vol. I: The Logic of Relevance and Necessity
43 953 Ft
39 558 Ft
Holding the Yellow Rabbit
6 313 Ft
5 809 Ft
Studying Gaming Literacies: Theories to Inform Classroom Practice
44 793 Ft
41 210 Ft
Stock Market Investing For Beginners: A Guide In Trade For A Living. How To Make Money. Includes Information About Day Trading Tools, Tactics, Money M
10 534 Ft
9 692 Ft
Circumambulations in South Asian History: Essays in Honour of Dirk H.A. Kolff
68 848 Ft
63 341 Ft