• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation

    Entrepreneurship in Media and Entertainment by Connock, Alex;

    Hits and Value Creation

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2025. október 28.

    • ISBN 9781032848006
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem288 oldal
    • Méret 246x174 mm
    • Súly 690 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 13 Illustrations, black & white; 13 Line drawings, black & white; 16 Tables, black & white
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation is the detailed, global, go-to guide to the journey of a startup in the fast-evolving, global creative industries, spanning the lifetime of an entrepreneurial venture through Startup, Ideas, Talent, Technology, Engagement, Scaleup and Exit.

    Több

    Hosszú leírás:

    Where do ideas like Pokemon or Harry Potter come from? How do hit artists like Charlie XCX happen? How are stars like MrBeast created? How are high-value entrepreneurial exits created? Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation is the detailed, global, go-to guide to the journey of a startup in the fast-evolving, global creative industries. Written by Oxford academic and media entrepreneur Alex Connock, the book spans the lifetime of an entrepreneurial venture, through seven key stages and value drivers: startup, ideas, talent, technology, engagement, scaleup and exit.


    Covering entertainment in video games, TV, film, streaming, the creator economy, music, publishing, advertising, live entertainment, theatre and VR/AR, this book has a truly global reach, with cases from Nigeria to Ghana, South Africa, Saudi Arabia, India, China, Japan, Indonesia, Malaysia, South Korea, Australia, Vietnam, Brazil and Mexico, as well as Europe, the UK and US. The impact of artificial intelligence is embedded throughout – from Generative AI and copyright to content and collaborative filtering in AI-powered streaming. Filled with examples, the book dives deep into the careers of stars, the genesis of hits, the power of creators, and the best thinking on ideas generation. Theoretical concepts are leveraged to analyze startup creation and engagement, along with practical valuation techniques throughout the entrepreneurial journey.


    An up-to-date, academically informed global guide, this book is part of a trilogy that represents essential reading for students, scholars and reflective practitioners of media management, building on earlier titles on AI and live experience.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction; 1. Startups: The Theory; 2. Startups: The Reality; 3. Ideas: The Theory; 4. Ideas: The Reality; 5. Talent: The Theory; 6. Talent: The Reality; 7. Technology: The Theory; 8. Technology: The Reality; 9.Engagement: The Theory; 10. Engagement: The Reality; 11.Scaleup: The Theory; 12.Scaleup: The Reality; 13. Exit: The Theory; 14. Exit: The Valuation; 15. Exit: The Decision

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation

    Tokens of Love, Loss and Disrespect – 1700 – 1850: 1700 - 1850

    Lloyd, Sarah; Millett, Timothy; Hitchcock, Tim;

    21 498 Ft

    18 704 Ft

    Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation

    Shake the Papaya Down

    Campbell, Al; Campbell, Al;

    4 294 Ft

    3 865 Ft

    20% %kedvezmény
    Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation

    Taiwan’s COVID-19 Experience: Governance, Governmentality, and the Global Pandemic

    M. Lo, Ming-Cheng; Tsai, Yu-Yueh; Liu, Michael Shiyung; (ed.)

    64 496 Ft

    51 597 Ft

    Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation

    International Climate Change Law

    Bodansky, Daniel; Brunnée, Jutta; Rajamani, Lavanya;

    31 053 Ft

    27 948 Ft

    Entrepreneurship in Media and Entertainment: Hits and Value Creation

    Hirschsprung's Disease and Allied Disorders

    Holschneider, Alexander M; Puri, Prem;

    58 763 Ft

    52 887 Ft

    next