Educating Doctors' Senses Through the Medical Humanities
"How Do I Look?"
Sorozatcím: Routledge Advances in the Medical Humanities;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 39.99
-
19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
- Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
19 105 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2021. szeptember 30.
- ISBN 9781032175201
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem192 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 360 g
- Nyelv angol 191
Kategóriák
Rövid leírás:
Educating Doctors’ Senses Through the Medical Humanities: "How Do I Look?" uses the medical diagnostic method to identify a chronic symptom in medical culture: the unintentional production of insensibility through compulsory mis-education.
Több
Hosszú leírás:
Educating Doctors’ Senses Through the Medical Humanities: "How Do I Look?" uses the medical diagnostic method to identify a chronic symptom in medical culture: the unintentional production of insensibility through compulsory mis-education. This book identifies the symptom and its origins and offers an intervention: deliberate and planned education of sensibility through the introduction of medical humanities to the core undergraduate medicine and surgery curriculum.
To change medical culture is an enormous challenge, and this book sets out how to do this by answering the following questions:
- How has a compulsory mis-education for insensibility developed in medical culture and medical education?
- How is sensibility capital generated, who ‘owns’ it and how is it distributed, mal-distributed and re-distributed? What is the place of resistance (or ‘dissensus’) in this process?
- How can the symptom of a ‘developed’ insensibility be addressed pedagogically through introduction of the medical humanities as core and integrated curriculum provision?
- How can both the identity constructions of doctors and doctor–patient relationships be tied up with education for sensibility?
- How can artists work with clinicians, through the medical humanities in medical education, to better educate sensibility?
The book will be of interest to all medical educators and clinicians, including those health and social care professionals outside of medicine who work with doctors.
TöbbTartalomjegyzék:
Introduction
1. Medicine making sense: the senses as a system
2. ‘Out, damned spot!’: The abject in medicine, cadaver dissection and education for insensibility
3. How do I smell?
4. From Listening to Hearing
5. Medical students learn ‘sonic alignment’: the medical humanities and listening
6. "How do I look?": from ‘looking’ to ‘seeing’
7. Doing and researching aesthetic work in the visual domain
8. Touch/ Don’t touch
9. "How do I look?": performativity and identity
Több
Weimar Germany 1918-1933
7 161 Ft
6 087 Ft