• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Disputing the Subject of Sex: Sexuality and Public School Controversies

    Disputing the Subject of Sex by Mayo, Cris;

    Sexuality and Public School Controversies

    Sorozatcím: Curriculum, Cultures, and (Homo)Sexualities Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 35.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 721 Ft (15 925 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 344 Ft off)
      • Kedvezményes ár 13 377 Ft (12 740 Ft + 5% áfa)

    16 721 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2007. április 26.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9780742526594
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem202 oldal
    • Méret 228.6x152.4x25.4 mm
    • Súly 454 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Sexuality remains a hotly debated subject, nowhere more so than in education. This perceptive and balanced book shows that discussions of sexuality and schooling can be simultaneously polarizing and democratizing. Disputing the Subject of Sex examines controversies over sex, AIDS, and gay-inclusive multicultural education, which offer especially fruitful opportunities to explore the claims of various identities, the social aims of public schools, and the relation between schools and the publics they serve. These controversies help to show the kind of confused tumble of discourses, seemingly nonsensical policy decisions, and student resistances that are born of arguments over sexuality and community membership. In part, disputes over sexuality are driven by conservative and anti-pluralist agendas that help communities draw strong lines around themselves in an effort to stave off what they perceive as threatening shifts in gender and sexual identity. However, these disputes are also democratizing, allowing a variety of constituents to argue their case in the public sphere. Rather than choosing between one of these two positions, this book uses case studies, interviews with queer youth, and analysis of curricular texts to help readers understand how power dynamics play out in educational controversies and how they can guide us to new ideas about students' abilities to learn and relate ethically to one another about the subject of sex.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1 Introduction
    Chapter 2 Sexuality and Theory
    Chapter 3 Cautions on the Subject
    Chapter 4 Identity and the Monolithic Community
    Chapter 5 The Adolescent as Abstinent Heterosexual
    Chapter 6 Local Values and the Open Closet
    Chapter 7 The Abstinence Oath and Secondary Virginity
    Chapter 8 Conclusion: Ethical Curiosity, Spaces, and Associations: School-Based Gay and Straight Alliances

    Több