Digital Expressions of the Self(ie)
The Social Life of Selfies in India
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge India
- Megjelenés dátuma 2025. június 27.
- ISBN 9781032694764
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem146 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 270 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 14 Illustrations, black & white; 14 Halftones, black & white 665
Kategóriák
Rövid leírás:
The book examines the social and cultural role of selfies in India and its diaspora.
TöbbHosszú leírás:
The book examines the social and cultural role of selfies in India. It looks at how the selfie, unlike the photograph, which was a gesture towards an external reality, remains intimately self-referential, yet reconfigures social ordering, identity formation, agency, and spaces in curious ways.
This volume approaches questions about the construction and performance of the self through the digital selfie and uses this situated, contextualized, and culturally specific phenomenon as a site to explore the themes of self-making, place-making, gender, subjectivity, and power. Highlighting the specific contexts of production, the authors examine the array of self-expressive capabilities realized in a multitude of uses of the selfie that simultaneously reconfigure the self, the space, and the world.
An important study of visual social media culture, the volume will be useful for interpreting everyday media experiences and will be of interest to students and researchers of image studies, visual studies, photography studies, visual culture, media studies, culture studies, cultural anthropology, digital humanities, popular culture, sociology of technology, and South Asian studies.
?Selfies have been subjected to scholarly scrutiny over the past decade. But this collection of essays on ?the social life of selfies in India? brings a refreshing and important localized take on the tactility, temporality, and technique of the selfie. Contributors draw from a variety of disciplines including Sociology, Fan Studies, Urban Studies, and Media Studies to interrogate the evolutionary role of selfies among various grassroots groups in one of the most populous countries globally. Considering established social media like Instagram, newer social media like TikTok, and messaging apps like WhatsApp, the collection unravels how selfies are constructed and deployed by identity groups including young men and domestic labourers, and interest groups including tourists, fans, and avid readers. Collectively, these emotive stories question the socio-cultural impacts of selfies as product and praxis, and their enduring ability to shape human understanding one snap at a time.?
Több
Tartalomjegyzék:
1. Introduction 2. Still/moving images: Performing masculinity and making place in Delhi's ' hotspots'3. Probing ?Insta-worthiness?: Siting the Selfie 4. Putting the selfie to work: Image making and work/ time discipline in the margins of the Indian state 5. Posthumous selfy memory: Fan identities and the making of superstars 6. Creating and curating the performing object: Self-making on
Több