• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Demystifying Game Studies

    Demystifying Game Studies by Heron, Michael;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 130.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        62 107 Ft (59 150 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 12 421 Ft off)
      • Kedvezményes ár 49 686 Ft (47 320 Ft + 5% áfa)

    62 107 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó CRC Press
    • Megjelenés dátuma 2025. december 26.

    • ISBN 9781032869858
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem302 oldal
    • Méret 234x156 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 10 Illustrations, black & white; 26 Illustrations, color; 3 Halftones, black & white; 26 Halftones, color; 7 Line drawings, black & white; 5 Tables, black & white
    • 700

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This book is an introduction to game studies, written in an approachable way that outlines useful perspectives that readers can use to interrogate games as a primary text. It provides the reader with a toolset that can ‘level up’ their own critical perspectives.

    Több

    Hosszú leírás:

    This book is an introduction to game studies, written in an approachable way that outlines useful perspectives that readers can use to interrogate games as a primary text. It provides the reader with a toolset that can “level up” their own critical perspectives.


    This book is organized around several evaluative lenses, each supported with case studies. These lenses approach the analysis of games from different perspectives, outlining some of the important foundational work from game studies and other relevant disciplines, and then relating it widely across a corpus of modern titles. This book covers video games, role‑playing games, and board games, along with digressions into other more obscure areas such as LARPs, Mega‑Games, and Non‑Games. Each of the main areas calls back to how each of the evaluative lenses of this book could be used to illuminate intersections of medium and theoretical perspectives. The provided case studies then offer deeper dives into titles of particular significance.


    This book will be suitable for students in games‑related courses at multiple levels of the curriculum, game critics, and those who simply want to develop more interesting and nuanced opinions on games.

    Több

    Tartalomjegyzék:


    1. An Introduction to Game Studies


    Michael Heron


    2. Critical Perspectives in Game Studies


    Michael Heron


    3. Secret Hitler: Political Symbolism and Metagaming in Social Deduction


    Constantina Edesa‑Filios


    4. Systemic Perspectives in Game Studies


    Michael Heron


    5. Box Classification and Puzzle Logic in the Video Game Wilmot’s Warehouse: Its Relation to Language and Semantics Categorization and Language in Wilmot’s Warehouse Gameplay


    Nayat Astaiza‑Soriano and Eleni Gianntizi


    6. Experiential Perspectives in Game Studies


    Michael Heron


    7. The Melancholy of Hollow Knight: A Study of the Dichotomy between Charm and Tragedy in the Artistic Elements of Hollow Knight


    Klara Aune


    8. Other Perspectives in Game Studies


    Michael Heron


    9. Animal Crossing: Turning a Space into a Place: A Reflection on the Psychogeography of Animal Crossing: New Horizons


    Pauline Belford


    10. Domain Knowledge in Tabletop Roleplaying Games


    Michael Heron


    11. The Tension of Blades in the Dark


    Anna Brannen and Edvin Skog


    12. Domain Knowledge in Video Games


    Michael Heron


    13. How Chants of Sennaar Creates Intriguing Gameplay around Learning Culturally Infused Languages


    Luise Donat and Julius Lilie


    14. Domain Knowledge in Board Games


    Michael Heron and Pauline Belford


    15. Conclusion


    Michael Heron

    Több