Curating Opera
Reinventing the Past Through Museums of Opera and Art
Sorozatcím: Ashgate Interdisciplinary Studies in Opera;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 145.00
-
69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
- Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
69 273 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2021. február 10.
- ISBN 9780367467814
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem238 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 620 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 7 Illustrations, black & white; 7 Halftones, black & white; 6 Tables, black & white 136
Kategóriák
Rövid leírás:
This study considers how curatorial forces are at work within an opera house dentifying the functionaries and processes that guide them.
TöbbHosszú leírás:
Curation as a concept and a catchword in modern parlance has, over recent decades, become deeply ingrained in modern culture. The purpose of this study is to explore the curatorial forces at work within the modern opera house and to examine the functionaries and processes that guide them. In turn, comparisons are made with the workings of the traditional art museum, where artworks are studied, preserved, restored, displayed and contextualised – processes which are also present in the opera house. Curatorial roles in each institution are identified and described, and the role of the celebrity art curator is compared with that of the modern stage director, who has acquired previously undreamt-of licence to interrogate operatic works, overlaying them with new concepts and levels of meaning in order to reinvent and redefine the operatic repertoire for contemporary needs. A point of coalescence between the opera house and the art museum is identified, with the transformation, towards the end of the nineteenth century, of the opera house into the operatic museum. Curatorial practices in the opera house are examined, and further communalities and synergies in the way that ‘works’ are defined in each institution are explored.
This study also considers the so-called ‘birth’ of opera around the start of the seventeenth century, with reference to the near-contemporary rise of the modern art museum, outlining operatic practice and performance history over the last 400 years in order to identify the curatorial practices that have historically been employed in the maintenance and development of the repertoire. This examination of the forces of curation within the modern opera house will highlight aspects of authenticity, authorial intent, preservation, restoration and historically informed performance practice.
Több
Tartalomjegyzék:
Part One
Chapter 1: 'Curationism'
Chapter 2: Towards the curation of opera
Chapter 3: The rise and fall of the public art museum
Part Two
Chapter 4: The invention of opera
Chapter 5: Operatic transformations
Chapter 6: From marketplace to museum
Chapter 7: Mozart’s operas during the long nineteenth century (1)
Chapter 8: Mozart’s operas during the long nineteenth century (2)
Chapter 9: Boom and bust in the nineteenth century
Part Three
Chapter 10: The sociology of the opera house – insiders
Chapter 11: The operatic work and the concept of Werktreue
Chapter 12: Rossini, Rembrandt and the Werktreue debate
Chapter 13: Dramaturgy and the dramaturge in the opera house
Chapter 14: The dramaturgy of murder and madness
Chapter 15: ‘Deeds of music made visible’
Chapter 16: Conclusion / Afterword
Több