Critical Consciousness, Social Justice and Resistance
The Experiences of Young Children Living on the Streets in India
Sorozatcím: Education and Struggle; 21;
- Kiadói listaár EUR 47.10
-
19 534 Ft (18 604 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
19 534 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma Neuausg.
- Kiadó Peter Lang
- Megjelenés dátuma 2020. január 1.
- ISBN 9781433168444
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem296 oldal
- Méret 18x153x224 mm
- Súly 442 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk 3 Abb. 25
Kategóriák
Rövid leírás:
Critical Consciousness, Social Justice and Resistance explores how street children - through complex, layered and diverse forms of resistant behaviours - struggled against, challenged, and at times, transformed the experiences of structural inequality, injustice and oppression they often faced in their everyday lives.
Hosszú leírás:
Critical Consciousness, Social Justice and Resistance : The Experiences of Young Children Living on the Streets in India reports on an investigation of critical consciousness and social justice conducted with young children living on the streets in Mumbai, India. The book explores how children-through complex, layered and diverse forms of resistant behaviours-struggled against, challenged, and at times, transformed the experiences of structural inequality, injustice and oppression they often faced in their everyday lives. Drawing on insights from critical pedagogy, the study argues that educators can work in solidarity with children, families and communities to transform-rather than simply adapt-to situations of oppression that exist both within and outside of educational contexts. It is argued that practitioners and policy makers open genuine spaces for educational endeavours that value children's dignity, understand resistant behaviour as a form of communication, and focus on transformative resistance as a praxis of citizenship.
Tartalomjegyzék:
List of Figures - Acknowledgements - Permissions - List of Abbreviations - Introduction: We Are the Stories We Tell - Critical Education for Critical Times - Theory for Knowing and Changing the System - Critical Consciousness and Social Justice in Early Childhood - Researching with Young Children Living on the Streets - The Indian Context - The Stories We Tell - Resistance for Social Justice and Critical Consciousness - Summary: If Gandhi was a Child in Your Classroom.
Räume des Sehens: Giusto de Menabuoi und die Wissenskultur des Trecento in Padua
24 470 Ft
23 247 Ft
The Church
8 790 Ft
8 086 Ft
Anatomy: A Photographic Atlas
40 226 Ft
37 008 Ft
Yearbook of International Disaster Law: Volume 1 (2018)
80 876 Ft
74 406 Ft