Creating Inclusive Knowledges
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 41.99
-
20 060 Ft (19 105 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 012 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 048 Ft (15 284 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 060 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2019. december 17.
- ISBN 9780367892319
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem146 oldal
- Méret 246x174 mm
- Súly 270 g
- Nyelv angol 21
Kategóriák
Rövid leírás:
This book discusses how various social actors work in interdisciplinary and cross-institutional ways to push an agenda that privileges those individuals and groups who live at the front line of social inequality, discrimination, racism and oppression. It was first published as a special issue of the International Journal of Inclusive Educatio
TöbbHosszú leírás:
There has been a growing interest in the role of arts and cultural practice in tackling perennial forms of social exclusion, marginalization, and oppression. Researchers and educators from different disciplines have been collaborating with community-based agencies and community groups to forge new ways to challenge these forms of exclusion. This volume discusses how various social actors, work in interdisciplinary and cross-institutional ways to push an agenda that privileges those individuals and groups, who experience and live at the front line of social inequality, discrimination, racism and oppression. For instance, what new understandings are generated through creative, interdisciplinary, action oriented work, and the implications for social action and transformation? How are community pedagogies constructed and communicated through arts-based research, contemporary and innovative mediums such as creative performances, arts, technologies, mixed-cultural practices and social media and networking?
This collection of articles, blurs the lines between cultural practice and knowledge production, with the process and products coming in the forms of theories, creative methodologies, and a range of arts. Together these act as powerful pedagogical tools for engaging in social justice and transformative work. The contributions further highlight the multifaceted and diverse ways of creating and disseminating knowledge, and the attempts to decenter text-based ways of communicating in hopes of sharing collaborative knowledge beyond the academy and engaging the ‘public’. This volume was originally published as a special issue of the International Journal of Inclusive Education.
TöbbTartalomjegyzék:
1. Creating inclusive knowledges: exploring the transformative potential of arts and cultural practice 2. Exploring links between empowerment and community-based arts and cultural practices: perspectives from Barcelona practitioners 3. Using cotton, needles and threads to break the women’s silence: embroideries as a decolonising framework 4. Community arts as public pedagogy: disruptions into public memory through Aboriginal counter-storytelling 5. A raison d’être for making a reggae opera as a pedagogical tool for psychic emancipation in (post)colonial 6. Building social inclusion through critical arts-based pedagogies in university classroom communities 7. The process and product: crafting community portraits with young people in flexible learning settings 8. Participation in community arts: lessons from the inner-city
Több