Coupled System Pavement - Tire - Vehicle
A Holistic Computational Approach
Sorozatcím: Lecture Notes in Applied and Computational Mechanics; 96;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 213.99
-
88 752 Ft (84 526 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 17 750 Ft off)
- Kedvezményes ár 71 002 Ft (67 621 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
88 752 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1st ed. 2021
- Kiadó Springer International Publishing
- Megjelenés dátuma 2021. július 3.
- Kötetek száma 1 pieces, Book
- ISBN 9783030754853
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem289 oldal
- Méret 235x155 mm
- Súly 617 g
- Nyelv angol
- Illusztrációk VIII, 289 p. 215 illus., 171 illus. in color. Illustrations, black & white 167
Kategóriák
Hosszú leírás:
This book summarizes research being pursued within the Research Unit FOR 2089, funded by the German Research Foundation (DFG), the goal of which is to develop the scientific base for a paradigm shift towards dimensioning, structural realization and maintenance of pavements, and prepare road infrastructure for future requirements. It provides a coupled thermo-mechanical model for a holistic physical analysis of the pavement-tire-vehicle system: based on this model, pavement structures and materials can be optimized so that new demands become compatible with the main goal – durability of the structures and the materials. The development of these new and qualitatively improved modelling approaches requires a holistic procedure through the coupling of theoretical numerical and experimental approaches as well as an interdisciplinary and closely linked handling of the coupled pavement-tire-vehicle system. This interdisciplinary research provides a deeper understanding of the physics of the full system through complex, coupled simulation approaches and progress in terms of improved and, therefore, more durable and sustainable structures.
TöbbTartalomjegyzék:
Michael Kaliske, Ronny Behnke, Felix Hartung, Ines Wollny.- Numerical Simulation of Asphalt Compaction and Asphalt Performance.- Computational Methods for Analyses of Different Functional Properties of Pavements.- Experimental Methods for the Mechanical Characterization of Asphalt Concrete at Different Length Scales: Bitumen, Mastic, Mortar and Asphalt Mixture.- Experimental and Simulative Methods for the Analysis of Vehicle-Tire-Pavement Interaction.- Characterization and Evaluation of Different Asphalt Properties Using Microstructural Analysis.- Numerical Friction Models Compared to Experiments on Real and Artificial Surfaces.- Multiscale Computational Approaches for Asphalt Pavements under Rolling Tire Load.- Simulation Chain: From the Material Behavior to the Thermo-mechanical Long-term Response of Asphalt Pavements and the Alteration of Functional Properties (Surface Drainage).
Több
Fingerprint Wizards: The Secrets of Forensic Science
2 796 Ft
2 572 Ft
Atlantic Reverberations: French Representations of an American Presidential Election
Dayanita Singh (German edition): Dancing with the Camera
19 110 Ft
16 244 Ft
Anti-Darwin: Von Lamarck bis Mandelstam
10 327 Ft
9 810 Ft