• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Contexts of Co-Constructed Discourse: Interaction, Pragmatics, and Second Language Applications

    Contexts of Co-Constructed Discourse by Czerwionka, Lori; Showstack, Rachel; Liskin-Gasparro, Judith;

    Interaction, Pragmatics, and Second Language Applications

    Sorozatcím: Routledge Studies in Applied Linguistics;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 39.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        19 105 Ft (18 195 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 821 Ft off)
      • Kedvezményes ár 15 284 Ft (14 556 Ft + 5% áfa)

    19 105 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó Routledge
    • Megjelenés dátuma 2023. január 9.

    • ISBN 9781032036403
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem250 oldal
    • Méret 229x152 mm
    • Súly 349 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 9 Illustrations, black & white; 5 Halftones, black & white; 4 Line drawings, black & white; 7 Tables, black & white
    • 427

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This collection showcases cutting-edge developments in co-construction in discourse.This volume will be of particular interest to students and researchers in discourse studies, pragmatics, applied linguistics, second language studies, and language education, as well as those interested in interaction across diverse contexts.

    Több

    Hosszú leírás:

    This collection showcases cutting-edge developments in co-construction in discourse. Drawing on the pioneering work of Dale A. Koike, the volume contributes new understandings of how speakers jointly negotiate meanings, contexts, identities, and social positions in interaction.


    The volume is organized around three key themes in co-construction—co-constructed discourse, pragmatics in discourse, and teaching and assessment of discourse—and builds on the introductory chapter that situates the discussion on context and co-construction as fundamental to understanding meaning-making in interaction. Drawing on interdisciplinary perspectives across strands of linguistics and education, chapters explore both the contextual elements that frame co-construction processes and the distinct dynamics between action and language use across a wide range of interactional contexts, including sports commentary, interviews, everyday conversation, classroom discourse, and digitally mediated settings. Taken together, the book highlights the impact of Koike’s contributions on existing research in pragmatics and discourse and exhibits the potential for her work to frame scholarship on emerging interactional contexts.


    This volume will be of particular interest to students and researchers in discourse studies, pragmatics, applied linguistics, second language studies, and language education, as well as those interested in interaction across diverse contexts.


    Több

    Tartalomjegyzék:

    List of contributors



    Acknowledgements



    Chapter 1. Introduction: Context and Co-Construction in Interaction, Pragmatics, and Second Language Applications


    Co-Constructed Discourse 


    Chapter 2. Institutional Roles as Interactional Achievements: The Epistemics of Sports Commentary



    Chapter 3. [A/aa ‘oh’ + demo ‘but’]-Prefaced Affiliative Response in Japanese: Co-Construction of a Shared Stance Through Opinion-Negotiation



    Chapter 4. Corrective Feedback and the Ideological Co-Construction of Expertise


    Pragmatics of Discourse


    Chapter 5. Multimodal and Co-Constructed Speech Acts: Authentic Gratitude and Other Responses to Compliments and Gifts in Peninsular Spanish



    Chapter 6. Multimodal Resources in the Co-Construction of Humorous Discourse



    Chapter 7. Epistemic Causality in Spanish Narratives as Evidence of Knowledge Frames


    Teaching and Assessment of Discourse


    Chapter 8. Discourse Approaches to Second Language Reflections in Portfolio Assessment: An Activity Theory Account of Learner Agency



    Chapter 9. Intersubjectivity in Co-Constructed Test Discourse: What is the Role of L2 Speaking Ability?



    Chapter 10. Changing Expectations through Drama-Based Pedagogy:


    An L2 Spanish Conversation Course about Study Abroad



    Afterward. Co-Construction and Frames in a Post-Digital Age



    Epilogue. Dale Koike and Research on Pragmatics in Interaction: Mentor, Collaborator, Friend



    Index

    Több