• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Contemporary Issues in Mathematics Education
      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 36.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        17 671 Ft (16 830 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 534 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 137 Ft (13 464 Ft + 5% áfa)

    17 671 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 1999. június 13.

    • ISBN 9780521654715
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem192 oldal
    • Méret 235x156x12 mm
    • Súly 280 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This volume presents a serious discussion of educational issues, with representations of opposing ideas.

    Több

    Hosszú leírás:

    During the past decade, mathematics education has changed rapidly, giving rise to a polarization of opinions among the community of research mathematicians. What is the appropriate balance between theory, technique, and applications? What is the role of technology? How do we fulfil the needs of students entering other fields? The purpose of this volume, the proceedings of a conference held at the Mathematical Sciences Research Institute in Berkeley in 1996, is to present a serious discussion of these educational issues, with a balanced representation of opposing ideas. Part I deals with general issues in university mathematics education; Part II presents case studies on particular projects; Part III presents a range of opinions on mathematics education in elementary and secondary schools; and Part IV presents the reports of the working groups.

    '... well-written and easy-to-understand ... I would recommend it to everybody who wants to get some fresh ideas to be used in classroom.' Saskia Van de Laer, Bulletin of the London Mathematical Society

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Preface; Keynote address: mathematicians as educators Hyman Bass; Part I. Mathematics Education at the University: 1. On the education of mathematics majors Hung-Hsi Wu; 2. The mathematics major at research universities Peter G. Hinman and B. Alan Taylor; 3. On the role of proof in calculus courses Thomas W. Tucker; Part II. Case Studies in Mathematics Education: 4. If I could talk to the animals Dorothy Wallace; 5. The research mathematician as storyteller William Yslas V&&&233;lez and Joseph C. Watkins; 6. Redesigning the calculus sequence at a research university: issues, implementation, and objectives Harvey B. Keynes, Andrea Olson, Douglas Shaw and Frederick J. Wicklin; 7. Is the mathematics we do the mathematics we teach? Jerry Uhl and William Davis; 8. Japan: a different model of mathematics education Thomas W. Judson; Part III. The Debate over School Mathematics Education: 9. Reflections on teacher education Anneli Lax; 10. The third mathematics education revolution Richard Askey; 11. Instructional materials for K-8 mathematics classrooms: the California adoption, 1997 Bill Jacob; 12. Beyond the math wars Judith Roitman; Afterword William G. McCallum; Part IV. Reports from the Working Groups: 13. How the working groups worked; 14. The renewal of teaching in research departments Harvey Keynes, Al Taylor, Richard Falk, Leon Henkin, Lars-Ake Lindahl, Richard Montgomery, Dan Shapiro, Donald St. Mary, Donald Martin and Susan Montgomery; 15. The use of technology in the teaching of mathematics Peter Alfeld, Kirby Baker, Angela Cheer, Estela Gavosto, Ben Halperin, Tom Judson, Abel Klein, Gerardo Lafferriere, Charles Lamb, John Orr and Bob Welland; 16. Different teaching methods Greg Baker, David Epstein, Ted Gamelin, Sid Graham, Ole Hald, Delphine Hwang, Suzanne Lewis, Randy McCarthy, Brad Shelton, John Sims and Robert Underwood; 17. The first two years of university mathematics Joseph Ball, Christopher Grant, Peter Lax, Robert Megginson, Kenneth Millett, Wayne Raskind, Thomas Tucker, Joseph Watkins and Hung-Hsi Wu; 18. The mathematics major Jorgen Andersen, John Brothers, Ralph Cohen, Stephen Fisher, Andrew Gleason, James Lin, Lea Murphy, Richard Montgomery, Y. S. Poon, Ken Ross and Anthony Tromba; 19. The education of non-mathematics majors Adeniran Adeboye, Stephen Greenfield, Jean Larson, Ashley Reiter and Dorothy Wallace; 20. Outreach to other departments Chris Anderson, Barbara Bath, Marjorie Enneking, Terry Herdman and Paul M. Weichsel; 21. Outreach to high schools Gunnar Carlsson, Phil Curtis, Dan Fendel, Neal Koblitz, Anneli Lax, Judith Roitman, Tom Sallee, Martin Scharlemann, Alina Stancu, Abigail Thompson, David Wright and William Yslas V&&&233;lez; 22. Research mathematicians and research in mathematics education Hyman Bass, Kenneth Bogart, Michael Fried, Cathy Kessell, Alfred Manaster, Steve Monk and Blake Peterson; 23. Afterword William G. McCallum; Appendix: internet resources in mathematics education.

    Több