• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Consuming Cultures, Global Perspectives: Historical Trajectories, Transnational Exchanges

    Consuming Cultures, Global Perspectives by Brewer, John; Trentmann, Frank;

    Historical Trajectories, Transnational Exchanges

    Sorozatcím: Cultures of Consumption Series;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 33.99
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        16 238 Ft (15 465 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 248 Ft off)
      • Kedvezményes ár 12 991 Ft (12 372 Ft + 5% áfa)

    16 238 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Berg Publishers
    • Megjelenés dátuma 2006. június 1.
    • Kötetek száma Paperback

    • ISBN 9781845202477
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem352 oldal
    • Méret 234x156x19 mm
    • Súly 463 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 17 b&w illustrations, bibliography, index
    • 0

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Globalization and consumerism are two of the buzzwords of the early twenty-first century. In Consuming Cultures, renowned scholars explore the links between modernity and consumption. The book fills a gap in contemporary thinking on the subject by approaching it from a truly global point-of-view. It draws on case studies from around the world, with Africa, Asia and Central America featuring as prominently as Western countries. A transnational perspective allows the authors to investigate the diversity of consumer cultures and the interaction between them. The authors look at the genealogy of the modern consumer and the development of consumer cultures, from the porcelain trade and consumption in Britain and China in the seventeenth and eighteenth centuries, to post Second World War developments in America and Japan, and the contemporary consumer politics of cosmopolitan citizenship. Challenging and pioneering, Consuming Cultures problematizes popular accounts of globalization and consumerism, decentring the West and concentrating on putting history back into these accounts.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. The Modern Evolution of the Consumer: Meanings, Knowledge, and Identities Before the Age of Affluence
    Frank Trentmann, Birkbeck College

    2. Brand Management and the Productivity of Consumption
    Adam Arvidsson, University of Copenhagen

    3. On the Movement of Porcelains: Rethinking the Birth of the Consumer Society as Interactions of Exchange Networks, China and Britain, 1600-1750
    Robert Batchelor, Georgia Southern University

    4. Consumer Culture and Extractive Industry on the Margins of the World System
    Richard Wilk, Indiana University

    5. 'Flowers of Paradise' or 'Polluting of the Nation'? Contested Narratives of Khat Consumption
    David Anderson and Neil Carrier, Oxford University

    6. Chewing Gum: American Taste and the 'Shadowlands' of the Yukatan
    Michael Redclift, Kings College London

    7. Japan's Post-war 'Consumer Revolution,' or Striking a 'Balance' between Consumption and Saving
    Sheldon Garon, Princeton University

    8. Trust, Food and Contestation: From the Buying Nothing Day to Fair Trade Goods
    Roberta Sassatelli, University of East Anglia and University of Bologna

    9. Renegotiating the Social Contract in Post-War Europe: The American Marshall Plan and Consumer Democracy
    Sheryl Kroen, University of Florida

    10. Emerging Global Water Welfarism: Access to Water, Unruly Consumers and Transnational Governance
    Bronwen Morgan, University of Bristol

    Több
    Mostanában megtekintett
    previous
    20% %kedvezmény
    Consuming Cultures, Global Perspectives: Historical Trajectories, Transnational Exchanges

    Annual Report on Operation of China’s Natural Gas Industry: 2023

    Zhang, Liehui; Gao, Chaohong; Zheng, Xiaoqiang; Liu, Xianfeng

    75 438 Ft

    60 351 Ft

    20% %kedvezmény
    Consuming Cultures, Global Perspectives: Historical Trajectories, Transnational Exchanges

    Transformation of Transportation

    Petrović, Marjana; Novačko, Luka

    44 374 Ft

    35 499 Ft

    next