• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Cognitive Developmental Change: Theories, Models and Measurement

    Cognitive Developmental Change by Demetriou, Andreas; Raftopoulos, Athanassios;

    Theories, Models and Measurement

    Sorozatcím: Cambridge Studies in Cognitive and Perceptual Development; 10;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 38.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        18 154 Ft (17 290 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 631 Ft off)
      • Kedvezményes ár 14 524 Ft (13 832 Ft + 5% áfa)

    18 154 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Cambridge University Press
    • Megjelenés dátuma 2011. február 17.

    • ISBN 9780521184007
    • Kötéstípus Puhakötés
    • Terjedelem426 oldal
    • Méret 229x152x22 mm
    • Súly 570 g
    • Nyelv angol
    • 0

    Kategóriák

    Rövid leírás:

    This text examines the what, why and how of developmental change from a diverse range of perspectives.

    Több

    Hosszú leírás:

    Cognitive Developmental Change makes a fascinating contribution to the fields of developmental, cognitive and educational science by bringing together a uniquely diverse range of perspectives for analysing the dynamics of change. Connecting traditional Piagetian, information processing, and psychometric approaches with newer frameworks for the analysis of developmental change it provides the reader with an account of the latest theory and research at the time of publication. The contributors to the volume, all internationally respected experts, were asked when writing to consider three main aspects of cognitive change. Its object (what changes in the mind during development), its nature (how does change occur?) and its causes (why does change occur? Or, what are the internal and external factors responsible for cognitive change?). As a result chapters cover key theories of cognitive change, the factors that affect change including neurological, emotional and socio-cultural factors and methods for measuring and modelling change.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Introduction: the what, how and why of developmental change: The emergence of a new paradigm Andreas Demetriou and Athanassios Raftopoulos; 1. Mind, intelligence and development: a cognitive, differential and developmental theory of intelligence Andreas Demetriou; 2. Types of cognitive change: a dynamical, connectionist account Athanassios Raftopoulos and Constantinos P. Constantinou; 3. Developmental patterns in proportional reasoning Hans van der Maas, Brenda Jansen and Maartje Raijmakers; 4. Building general knowledge and skill: cognition and microdevelopment in science learning Marc Schwartz and Kurt W. Fischer; 5. Cognitive change as strategy change Joke Torbeyns, Laurence Arnaud, Patrick Lemaire and Leaven Verschaffel; 6. The emergence of mind in the emotional brain Mark D. Lewis; 7. Practices of quantification from a socio-cultural perspective Geoffrey B. Saxe; 8. Contributions of central conceptual structure theory to education Sharon Griffin; 9. Accelerating the development of general cognitive processing Philip Adey; 10. Dealing with change: manifestations, measurements and methods Elena Grigorenko and Paul A. O'Keefe; 11. Dynamic modelling of cognitive development: time, situatedness and variability Paul van Geert; 12. Modelling individual differences in change through latent variable growth and mixture growth modelling: basic principles and empirical examples Jan-Eric Gustafssoln; Index.

    Több