• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Classifying Fashion, Fashioning Class: Making Sense of Women's Practices, Perceptions and Tastes

    Classifying Fashion, Fashioning Class by Appleford, Katherine;

    Making Sense of Women's Practices, Perceptions and Tastes

    Sorozatcím: Routledge Advances in Sociology;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 145.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        69 273 Ft (65 975 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 855 Ft off)
      • Kedvezményes ár 55 419 Ft (52 780 Ft + 5% áfa)

    69 273 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    Rövid leírás:

    Drawing together theoretical ideas from across the social sciences, Classifying Fashion, Fashioning Class examines how the fashion-class association has developed and using the experiences of middle-and-working class British women to demonstrates how this relationship operates today.

    Több

    Hosszú leírás:

    Drawing together theoretical ideas from across the social sciences, Classifying Fashion, Fashioning Class examines how the fashion-class association has developed and, using the experiences of middle-and-working class British women,  demonstrates how this relationship operates today.



    Though increasingly academics argue that contemporary class distinctions are made through cultural practices and tastes, few have fully explored just how individual’s fashion choices mobilise class and are used in class evaluations. Yet, an individual’s everyday dress is perhaps the most immediate marker of taste, and thus an important means of class distinction. This is particularly true for women, as their performances of respectability, femininity and motherhood are embodied by fashion and shaped by class.



    In unpacking this fashion-class relationship, the book explores how fashion is used by British women to talk about class. It offers important insights into the ways fashion mobilises class differences in understandings of dressing up, performance and public space. It considers how class identity shapes women’s attitudes concerning fashion trends and classic styles, and it draws attention to the pivotal role mothers play in cultivating these class distinctions. The book will be of interest to students in sociology, fashion studies, cultural studies, human geography and consumer behaviour.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    1. Introduction: Classifying Fashion, Fashioning Class



    2. Women Talking Dirty: Making Sense of Fashion & Class



    3. Class Fashion or Consumer Fashion: The Relevance of Class in Contemporary Fashion Consumption



    4. Fashioning a Performance: Respectability, Femininity & Space



    5. Dressing Up: Performance, Perceptions & Practice



    6. Looking Good: Fashion, (Dis)Taste & Buying Practices



    7. Mothers & Motherhood: Nurturing the Fashion-Class Relationship



    8. Conclusion

    Több