
Brain Literacy for Educators and Psychologists
Sorozatcím: Practical Resources for the Mental Health Professional;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár EUR 76.95
-
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 6 528 Ft off)
- Kedvezményes ár 26 113 Ft (24 870 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
32 642 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Academic Press
- Megjelenés dátuma 2002. június 6.
- ISBN 9780120928712
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem400 oldal
- Méret 228x152 mm
- Súly 680 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Hosszú leírás:
Although educators are expected to bring about functional changes in the brain--the organ of human learning--they are given no formal training in the structure, function or development of the brain in formal or atypically developing children as part of their education. This book is organized around three conceptual themes: First, the interplay between nature (genetics) and nurture (experience and environment) is emphasized. Second, the functional systems of the brain are explained in terms of how they lead to reading, writing and mathematics and the design of instruction. Thirdly, research is presented, not as a finished product, but as a step forward within the field of educational neuropsychology. The book differs from neuropsychology and neuroscience books in that it is aimed at practitioners, focuses on high incidence neuropsychological conditions seen in the classroom, and is the only book that integrates both brain research with the practice of effective literacy, and mathematics instruction of the general and special education school-aged populations.
TöbbTartalomjegyzék:
Foreward.
Acknowledgements.
Part I: What Educators Ned to Know About the Brain.
Introduction and Conceptual Foundation.
General Principles of Microstructure and Microfunction.
General Principles of Macrostructure and Macrofunction.
General Principles of Brain Development.
Part II: Linking Brain Research to Literacy Research.
Building a Reading Brain Neurologically.
Building a Writing Brain Neurologically.
Building a Computing Brain Neurologically.
Part III: Linking Literacy Research to Brain Research.
Building a Reading Brain Pedagogically.
Building a Writing Brain Pedagogically.
Building a Computing Brain Pedagogically.
Part IV: Educational Applications of Brain-Literacy Links.
Implications for Educational Policy.
Implications for Classroom Practice.
Glossary.
References.
Index.