• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Board Games in the CLIL Classroom: New Trends in Content and Language Integrated Learning

    Board Games in the CLIL Classroom by Alexiou, Thomai; Karasimos, Athanasios;

    New Trends in Content and Language Integrated Learning

    Sorozatcím: Trends in Applied Linguistics [TAL]; 36;

      • 5% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 144.95
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        60 118 Ft (57 255 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 5% (cc. 3 006 Ft off)
      • Kedvezményes ár 57 112 Ft (54 392 Ft + 5% áfa)

    60 118 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadás sorszáma 1
    • Kiadó De Gruyter Mouton
    • Megjelenés dátuma 2023. december 18.

    • ISBN 9783111000473
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem275 oldal
    • Méret 230x155 mm
    • Súly 513 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 4 Illustrations, black & white; 27 Illustrations, color; 25 Tables, black & white
    • 521

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    The present book explores how modern board gaming and language teaching can be beneficially combined to achieve optimal impact. Modern board games have a lot to offer language learners and teachers, and they should play a much more significant role in what has been labelled "Content and Language Integrated Learning" or CLIL.

    Modern board games require cooperation, problem-solving, active discovery, interpretation and analysis. Most importantly, modern board games allow students to explore a hypothetical environment without the risk of language errors. The key ingredient of the present book is "game-based learning and teaching theory", or GBLTT, a theoretical framework which measures learning outcomes based on gaming and learning procedures. GBLTT is focused on balancing information and gameplay as well as putting a focus on the ability of each learner to retain language competence and to put their subject to realistic situations.



    This is a novel book and likely to be of interest across the profession of language teaching to a variety of participants. Board games can be an option to add variety and interest to the foreign language classroom provided, of course, participants in the learning process have a good idea of the principles for their effective exploitation. The book offers an interesting collection of chapters, with a good range of ideas and content, and plenty to spark good use of the technique among willing teachers.

    James Milton, Emeritus Professor of Applied Linguistics, Swansea University, UK.

     

    Több