• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Becoming an International Student: A Practice-Based Study of Chinese Students' Learning in an Australian University

    Becoming an International Student by Xu, Jinqi;

    A Practice-Based Study of Chinese Students' Learning in an Australian University

    Sorozatcím: Palgrave Studies in Global Higher Education;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár EUR 160.49
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        66 563 Ft (63 393 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 13 313 Ft off)
      • Kedvezményes ár 53 250 Ft (50 714 Ft + 5% áfa)

    66 563 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Springer Nature Switzerland
    • Megjelenés dátuma 2025. február 7.
    • Kötetek száma 1 pieces, Book

    • ISBN 9783031802591
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem299 oldal
    • Méret 210x148 mm
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk XXVII, 299 p. 18 illus., 14 illus. in color. Illustrations, black & white
    • 635

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    This book provides a unique perspective on internationalization in higher education, focusing on the experiences of Chinese business students in Australia. It challenges conventional views by investigating the nuances of Chinese students’ learning, rather than just addressing learning style differences and language barriers. The author’s personal experience as a Chinese international student, and an academic in China turned academic in Australia lends authenticity to the exploration of teaching and engaging with this demographic. The book employs a practice-based study, drawing on the metaphor of ‘becoming’ to examine the everyday practices of five Chinese business undergraduate students. The innovative use of a practice-based theoretical framework influenced by the Chinese philosophical concept of yinyang sets this book apart. This approach illuminates the intricate connections between study practices and socio-cultural influences, offering a holistic understanding of learning. The book uncovers the transformative nature of student learning through interpretative methods such as semi-structured interviews, informal interviews, reflective group discussions, participative observation, and artefacts , highlighting the fluidity and complexity across diverse contexts. This book is a valuable resource for educators and policymakers, offering insights into the ongoing process of becoming that characterizes Chinese students’ learning.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Chapter 1 Why this book?.- Chapter 2 Overview of Internationalization in Australian Higher Education and the Chinese Education System.- Chapter 3 Why it is so hard: Chinese students’ challenges and adaptation in Western universities.- Chapter 4: Students Putting Things Together – My jounery, my voice.- Chapter 5 Becoming an International Student.- Chapter 6 Shaping Student Learning: Study and Sociocultural Practices.- Chapter 7 Embracing differences – embracing the One.

    Több