• Kapcsolat

  • Hírlevél

  • Rólunk

  • Szállítási lehetőségek

  • Prospero könyvpiaci podcast

  • Hírek

  • Art Botany in British Design Reform, 1835-1865

    Art Botany in British Design Reform, 1835-1865 by Alford, Sarah;

    Sorozatcím: Cultural Histories of Design;

      • 20% KEDVEZMÉNY?

      • A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
      • Kiadói listaár GBP 85.00
      • Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.

        40 608 Ft (38 675 Ft + 5% áfa)
      • Kedvezmény(ek) 20% (cc. 8 122 Ft off)
      • Kedvezményes ár 32 487 Ft (30 940 Ft + 5% áfa)

    40 608 Ft

    db

    Beszerezhetőség

    Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
    A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.

    Why don't you give exact delivery time?

    A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.

    A termék adatai:

    • Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
    • Megjelenés dátuma 2024. december 12.
    • Kötetek száma Hardback

    • ISBN 9781350350526
    • Kötéstípus Keménykötés
    • Terjedelem224 oldal
    • Méret 236x160x20 mm
    • Súly 660 g
    • Nyelv angol
    • Illusztrációk 61 bw illus
    • 611

    Kategóriák

    Hosszú leírás:

    Drawing on the fields of design history and the history of science, this book examines the important role that botanical science played in the emergence of Victorian design theory.

    In early 19th-century Britain, a rapid influx of plants from other countries began to confuse the orders of classification. As these new specimens arrived in nurseries and conservatories, botanists revised and promoted a new taxonomy: the Natural System. In parallel, in 1835, British manufacturers faced a government inquiry in order to improve the output of the British design industry. They needed a nationally identifiable design aesthetic and the inquiry led to the creation of the Government Schools of Design and the Design Reform movement. This book explores how, whilst botanists used drawings to clarify new systems of plant classification, designers learnt 'art botany', the practice of basing decorative form and ornament on the hidden, natural laws that govern plant growth and structure. Design reformers used botany as a model for how to create and identify what is new and incorporate it into what was already familiar and meaningful, all within the purview of developing a professional field of practice.

    Sarah Alford provides a rich, interdisciplinary study of how the fields of design and botanical science came together. Through a framework of material culture, Alford sheds new light on the work of leading botanists, designers and illustrators such as Sarah Drake, John Lindley, Richard Redgrave, Owen Jones and Christopher Dresser. This book reveals how the designation of what design reformers deemed appropriate for the surface decoration of material structures as varied as carpets, jugs, wallpaper, and furniture, was an embrace of botanical science as a source of fantasy and imagination.

    Több

    Tartalomjegyzék:

    Acknowledgments
    List of Figures
    Introduction
    1. Multiple Affinities
    2. Well-Spring
    3. The Well-Spring and the Orchid
    4. Natural Philosophy and the Crow's Foot Claret Jug
    5. Plans and Elevations of Flowers
    Conclusion
    Bibliography
    Index

    Több