Affect Theory and Comparative Education Discourse
Essays on Fear and Loathing in Response to Global Educational Policy and Practice
Sorozatcím: New Directions in Comparative and International Education;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 31.99
-
15 283 Ft (14 555 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 3 057 Ft off)
- Kedvezményes ár 12 226 Ft (11 644 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
15 283 Ft
Beszerezhetőség
Megrendelésre a kiadó utánnyomja a könyvet. Rendelhető, de a szokásosnál kicsit lassabban érkezik meg.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Bloomsbury Publishing (UK)
- Megjelenés dátuma 2021. január 28.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781350212206
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x156 mm
- Súly 331 g
- Nyelv angol 124
Kategóriák
Hosszú leírás:
What does educational policy-making and institutional practice entail in an era of globalization? Global interactions challenge conventional assumptions governing the certainty of geographical boundedness; simplistic notions of citizenship and identity; fixed notions of time, space and movement, and clear distinctions between economic modes of production and consumption.
Irving Epstein argues that conventional educational institutions and the policies that support them tend to ignore such anxiety by affirming a belief in educational modernism to the exclusion of other possibilities. What is missing in most of these analyses is an appreciation for the role of affect in determining how our encounters with these practices become significant and how our efforts to find meaning in those policies and practices lead to their acceptance or rejection.
This book is the first application of affect theory to comparative education themes and shows how it can help to form a more robust discussion of the policy-making process and the popular reactions to it. After discussing the key concepts associated with affect theory, he presents a total of six case studies. Three of the cases depict relationships between educational, cultural, and social organizations whose purposes conflict with one another but whose presence is indicative of a loss of faith in the efficacy of public schooling. Three of the cases are illustrative of an even greater systematic rejection of educational institutional aim and purpose.
Tartalomjegyzék:
Series Editor Preface
1. Introduction: Comparative Education and the Case for Affect Theory
Part I: Fear
2. Addressing Mass Atrocity in Chile: Acts of Memorialization and Education: Learning and Unlearning as a Function of Social Memory
3. The Aesthetic Turn: Engagement and Meaning Making Through the Arts
4. Controlling the Body: Education, Sport, Politics, and the Sport for Development Movement
Part II: Loathing
5. Addressing Global School Violence
6. Global Student Protest: Confronting the Status Quo
7. Data Analytics and World University Rankings Systems: Destroying the University and the Professoriate
8. Conclusion
References
Index