Adaptation in the Age of Media Convergence
Sorozatcím: Transmedia;
-
20% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 42.99
-
20 538 Ft (19 560 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 20% (cc. 4 108 Ft off)
- Kedvezményes ár 16 430 Ft (15 648 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
20 538 Ft
Beszerezhetőség
Még nem jelent meg, de rendelhető. A megjelenéstől számított néhány héten belül megérkezik.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadás sorszáma 1
- Kiadó Routledge
- Megjelenés dátuma 2025. december 1.
- ISBN 9781041175254
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem232 oldal
- Méret 234x156 mm
- Nyelv angol 700
Kategóriák
Rövid leírás:
This collection considers new phenomena emerging in a convergence environment from the perspective of adaptation studies. It expands the horizons of both adaptation and transmedia studies, providing reassessments of frequently discussed (BBC’s Sherlock or the LEGO franchise) and the previously largely ignored.
TöbbHosszú leírás:
This collection considers new phenomena emerging in a convergence environment from the perspective of adaptation studies. The contributions take the most prominent methods within the field to offer reconsiderations of theoretical concepts and practices in participatory culture, transmedia franchises, and new media adaptations. The authors discuss phenomena ranging from mash-ups of novels and YouTube cover songs to negotiations of authorial control and interpretative authority between media producers and fan communities to perspectives on the fictional and legal framework of brands and franchises. In this fashion, the collection expands the horizons of both adaptation and transmedia studies and provides reassessments of frequently discussed (BBC’s Sherlock or the LEGO franchise) and previously largely ignored phenomena (self-censorship in transnational franchises, mash-up novels, or YouTube cover videos).
TöbbTartalomjegyzék:
Johannes Fehrle: Introduction, Adaptation in a Convergence Environment Regina Schober: Adaptation as Connection. A Network Theoretical Approach to Convergence, Participation, and Co-Production Bettina Soller: Filing off the Serial Numbers. Fanfiction and its Adaptation to the Book Market Eckart Voigts: From Paratext to Polyprocess. The Quirky Mashup Novel Costas Constandinides: You Just Got Covered: YouTube Cover Song Videos as Examples of Para-Adaptation Benjamin Poore: Masters of the Universe? Viewers, the Media and Sherlock's Lead Writers Rüdiger Heinze: Alien Adapted (Again and Again): Fictional Universes between Difference and Repetition Joyce Goggin: Everything is Awesome. Spreadability and The LEGO Movie Werner Schäfke: Localization as Adaptation in the Wolfenstein Franchise.
Több
Intellectual Property and the Internal Market of the European Community
71 672 Ft
63 071 Ft