Achievement and Motivation
A Social-Developmental Perspective
Sorozatcím: Cambridge Studies in Social and Emotional Development;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 100.00
-
47 775 Ft (45 500 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 4 778 Ft off)
- Kedvezményes ár 42 998 Ft (40 950 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
47 775 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó Cambridge University Press
- Megjelenés dátuma 1993. január 29.
- ISBN 9780521322201
- Kötéstípus Keménykötés
- Terjedelem304 oldal
- Méret 237x158x24 mm
- Súly 568 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
Originally published in 1993, Achievement and Motivation provides a comprehensive review of the research from a social-developmental perspective.
TöbbHosszú leírás:
Achievement and Motivation was originally published in 1993. It provides a comprehensive review of research conducted on the topic in the late 1980s and early 1990s. Most particularly, it focuses on the research of those in the field who tackle the issue from a social-developmental perspective. The basic theme concerns the relation between motivation (why one does something) and achievement (how one performs on a variety of tasks and activities) in education settings specifically. It successfully engages with educational concerns about student interest in learning and their subsequent performance. It will still be a useful point of reference for any readers involved in the social-developmental study of achievement and motivation in schools, as it comprehensively documents the progression of this topic in the years leading up to its 1993 publication.
"...will be useful to professionals familiar or interested in the social-cognitive approach to achievement." William G. Graziano, Contemporary Psychology
Tartalomjegyzék:
1. Psychological perspectives on motivation and achievement Thane S. Pittman and Ann K. Boggiano; Part I. Intrinsic Motivation: 2. The initiation and regulation of intrinsically motivated learning and achievement Edward L. Deci and Richard M. Ryan; 3. Intrinsic and extrinsic motivational orientations in peer interactions Thane S. Pittman, Ann K. Boggiano and Deborah S. Main; 4. The motivation for creativity in children Teresa M. Amabile and Beth A. Hennessey; Part II. Competence and Motivation: 5. The relationship between perceived competence, affect, and motivational orientation within the classroom: processes and patterns of change Susan Harter; 6. Competence processes and achievement motivation: implications for intrinsic motivation Judith M. Harackiewicz, George Manderlink and Carol Sansone; 7. Developmental changes in competence assessment Diane N. Ruble, Ellen H. Grosovsky, Karin S. Frey and Renae Cohen; Part III. Motivation and Achievement: 8. When achievement is not intrinsically motivated: a theory of internalization and self-regulation in school Richard M. Ryan, James P. Connell and Wendy S. Grolnick; 9. Children's achievement-related behaviors: the role of extrinsic and intrinsic motivational orientations Cheryl Flink, Ann K. Boggiano, Deborah S. Main. Marty Barrett and Phyllis A. Katz; 10. On being psyched up but not psyched out: an optimal pressure model of achievement motivation Philip R. Costanzo, Erik Woody and Pamela Slater; 11. Self-handicapping and achievement Janet Morgan Riggs; 12. Divergent approaches to the study of motivation and achievement: the central role of extrinsic/intrinsic orientations Ann K. Boggiano and Thane S. Pittman; Name index; Subject index.
Több