A Boy Named Sue – Gender and Country Music
Gender and Country Music
Sorozatcím: American Made Music Series;
-
10% KEDVEZMÉNY?
- A kedvezmény csak az 'Értesítés a kedvenc témákról' hírlevelünk címzettjeinek rendeléseire érvényes.
- Kiadói listaár GBP 26.99
-
12 894 Ft (12 280 Ft + 5% áfa)
Az ár azért becsült, mert a rendelés pillanatában nem lehet pontosan tudni, hogy a beérkezéskor milyen lesz a forint árfolyama az adott termék eredeti devizájához képest. Ha a forint romlana, kissé többet, ha javulna, kissé kevesebbet kell majd fizetnie.
- Kedvezmény(ek) 10% (cc. 1 289 Ft off)
- Kedvezményes ár 11 605 Ft (11 052 Ft + 5% áfa)
Iratkozzon fel most és részesüljön kedvezőbb árainkból!
Feliratkozom
12 894 Ft
Beszerezhetőség
Becsült beszerzési idő: A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron, de a kiadónál igen. Beszerzés kb. 3-5 hét..
A Prosperónál jelenleg nincsen raktáron.
Why don't you give exact delivery time?
A beszerzés időigényét az eddigi tapasztalatokra alapozva adjuk meg. Azért becsült, mert a terméket külföldről hozzuk be, így a kiadó kiszolgálásának pillanatnyi gyorsaságától is függ. A megadottnál gyorsabb és lassabb szállítás is elképzelhető, de mindent megteszünk, hogy Ön a lehető leghamarabb jusson hozzá a termékhez.
A termék adatai:
- Kiadó MP–MPP University Press of Mississippi
- Megjelenés dátuma 2004. november 30.
- Kötetek száma Paperback
- ISBN 9781578066780
- Kötéstípus Puhakötés
- Terjedelem278 oldal
- Méret 227x151x24 mm
- Súly 388 g
- Nyelv angol 0
Kategóriák
Rövid leírás:
This interdisciplinary collection of essays is the first book-length effort to examine how gender conventions, both masculine and feminine, have structured the creation and marketing of country music. The essays explore the uses of gender in creating the personas of stars as diverse as Elvis Presley, Patsy Cline, and Shania Twain.
TöbbHosszú leírás:
"From the smiling, sentimental mothers portrayed in 1930s radio barn dance posters, to the sexual shockwaves generated by Elvis Presley, to the female superstars redefining contemporary country music, gender roles and imagery have profoundly influenced the ways country music is made and enjoyed. Proper male and female roles have influenced the kinds of sounds and images that could be included in country music; preconceptions of gender have helped to determine the songs and artists audiences would buy or reject; and gender has shaped the identities listeners made for themselves in relation to the music they revered. This interdisciplinary collection of essays is the first book-length effort to examine how gender conventions, both masculine and feminine, have structured the creation and marketing of country music. The essays explore the uses of gender in creating the personas of stars as diverse as Elvis Presley, Patsy Cline, and Shania Twain. The authors also examine how deeply conventions have influenced the institutions and everyday experiences that give country music its image: the popular and fan press, the country music industry in Nashville, and the line dance crazes that created the dance hall boom of the 1990s. From Hank Thompson's """"The Wild Side of Life"""" to Johnny Cash's """"A Boy Named Sue,"""" from Tammy Wynette's """"Stand by Your Man"""" to Loretta Lynn's ode to birth control, """"The Pill,"""" A Boy Named Sue demonstrates the role gender played in the development of country music and its current prominence.
" Több
A Berth To Bermuda: 100 Years of the World's Classic Ocean Race
18 154 Ft
16 702 Ft
Michelin Green Guide: Washington, D.C.
7 031 Ft
6 468 Ft